۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
چرا مزه قهوه‌ها متفاوت است؟

قهوه مدت‌ها است که به عنوان نوشیدنی گرم، برای بشر شناخته شده و تاکنون در طمع‌های مختلفی به بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در قرون شانزدهم قهوه به اروپا رسید و در بین اهالی کشورهای غربی کشف شد؛ اما هنگامی که این گیاه وارد غرب شد، اختلافاتی صورت گرفت و مصرف آن تا مدتی ممنوع و تا مدتی تنها به عنوان دارو تجویز می‌شد؛ با گذشت زمان نوشیدن قهوه به قدری شهرت یافت که در انگلستان مراسمی تحت عنوان مجالس قهوه برگزار می‌شد و همین مجالس، نوشیدن قهوه را در بین مردم رواج داد.

دلیل تفاوت مزه قهوه‌ها

جالب است بدانید در بسته‌های قهوه هیچ نوع اسانس یا طمع‌دهنده‌ای وجود ندارد، اما با این حال طعم قهوه‌ها با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به بررسی دلایل مختلف این مسئله می‌پردازیم:

می‌دانیم که قهوه در کشورهای مختلفی کشت می‌شود و از نظر مرغوبیت و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت است. بهترین قهوه‌ها در ارتفاعات ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ متری پرورش می‌یابد، اما ارتفاع لازم برای قهوه ۴۵۰ تا ۱۸۰۰ متر است. در تجارت قهوه به دو نوع برزیلی (قهوه‌های کشت شده در برزیل) و ملایم (قهوه‌های کشت شده در کشورهای دیگر) تقسیم می‌شود که قهوه‌های ملایم بهتر است.

مسئله‌ای که باعث تفاوت طمع میان قهوه‌های موجود در بسته‌بندی‌های مختلف می‌شود، ترکیبات و گوناگونی نوع قهوه است زیرا با ترکیب انواع مختلف قهوه طمع‌ها و مزه‌های متفاوتی ایجاد می‌شود.

بو دادن قهوه

یکی از عواملی که در طمع قهوه مؤثر است، نحوه بو دادن دانه‌های این گیاه است. درواقع دانه‌های قهوه از طبیعت به‌دست می‌آید، اما طمع مطبوع آن به دست بشر ایجاد می‌شود؛ بنابراین نحوه بو دادن دانه‌ها در طمع قهوه تأثیرگذار است.

کد خبر 565819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.