از تبدیل اصفهان به قطب دانش‌بنیان تا جهش بودجه شهرداری فردیس

تبدیل اصفهان به قطب دانش‌بنیان، عدالت توزیعی در عوارض مسکن، استفاده از ظرفیت جوانان در اداره شهر، نوروز نشاط‌آفرین در اصفهان، اقتصاد دانش‌بنیان در کاشان، توجه جدی به دیپلماسی شهری، آئین‌نامه برای تعامل بهتر سازمان‌ها، گزارش خدمات شهری و جهش بودجه شهرداری فردیس را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته خبری پارلمان شهری سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه از تبدیل اصفهان به قطب دانش‌بنیان، عدالت توزیعی در عوارض مسکن، استفاده ازظرفیت جوانان در اداره شهر، نوروز نشاط آفرین در اصفهان، اقتصاد دانش‌بنیان در کاشان، توجه جدی به دیپلماسی شهری، آئین نامه برای تعامل بهتر سازمان‌ها و شهرداری، گزارش خدمات شهری و جهش بودجه شهرداری فردیس را مرور می‌کنیم.

بسیج امکانات برای تبدیل اصفهان به قطب دانش‌بنیان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رایزنی‌های خود را با مدیریت شهر برای بسیج امکانات و توانمندی‌ها در حوزه علوم دانش‌بنیان آغاز کرده‌ایم و در هفته جاری از مسئولان کشوری و استانی که در این زمینه اثرگذار هستند، برای همکاری دعوت خواهیم کرد

همت شورای شهر برای ایجاد عدالت توزیعی در عوارض مسکن

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تغییر در دریافت عوارض مسکن عدالت توزیعی را در ساخت مسکن شاهد خواهیم بود و فاصله‌ها در پرداخت عوارض به مرور برطرف می‌شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در اداره شهر

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: جوانان میدان داران اصلی اداره یک کشور بوده و برای رساندن کشور به جایگاهی شایسته باید با دیدی واقع‌بینانه نسبت به آینده و با در نظر گرفتن نقش بی‌نظیر جوانان در پیشرفت کشور زمام امور را به دست آنها سپرد.

اقدامات شهرداری در نوروز نشاط‌آفرین

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدامات شهرداری در نوروز امیدآفرین و نشاط‌آفرین بود، اما در بخش فرهنگی نیازمند تمرکز بر ترویج ارزش‌های دینی و هویت ایرانی و اسلامی هستیم.

مدیریت سفر در اصفهان فصلی و مقطعی نباشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم ستاد خدمات سفر اصفهان در طول سال فعال باشد، زیرا اصفهان شهری گردشگری است و نباید مدیریت سفر در اصفهان فصلی و مقطعی باشد.

ضرورت توجه جدی به دیپلماسی شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جهش تولید دانش‌بنیان تیرماه ۱۳۹۹ وارد مجلس شده است، یعنی بیش از یک سال و نیم در مجلس مانده است، بنابراین باید امسال برای تعیین تکلیف این طرح اقدام شود.

لزوم پیوند اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد فرهنگ با استفاده از ظرفیت جوانان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ایجاد پیوند میان اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد فرهنگ، استفاده از ظرفیت جوانان و جمعیت نخبگانی در این حوزه را می‌طلبد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها در راستای رفع چالش‌های شهری

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت آنها در راستای رفع مسائل مدیریت شهری و شهرداری اصفهان کمک گرفته می‌شود و شورای ششم نیز به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی برای یافتن راهکارهای مشترکی در راستای رفع چالش‌های شهری و مشکلات کلان‌شهر اصفهان است.

تدوین آئین‌نامه برای تعامل بهترسازمان‌ها و شهرداری

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها با همکاری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیگیر است تا با تدوین یک آئین‌نامه یا شیوه‌نامه در شهرداری تعامل بهتر و منظم‌تری بین مناطق و سازمان‌های شهرداری ایجاد شود.

گزارش خدمات شهری به مردم ارائه شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزارش آخرین وضعیت تحقق و مصارف بودجه باید اعلام شود و به اطلاع شهروندان برسد.

جهش بیش از صددرصدی بودجه شهرداری فردیس

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس با جهشی بیش از صددرصد نسبت به سال گذشته و با رقم ۱,۶۲۰ میلیارد تومان مصوب و به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال شد.

کد خبر 565779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.