از پنهان کردن دست مقتول در یخچال تا مرگ زن یاسوجی که در آشپزخانه گلوله خورد

پنهان کردن دست مقتول در یخچال، دستگیری شرور مسلح در فردیس، مرگ زن یاسوجی که در آشپزخانه گلوله خورد، اخاذی ناکام با ربودن همسر طلافروش، توقیف انبار احتکار ۲۰ میلیارد ریالی برنج ایرانی، دستگیری مظنونین به قتل در بویراحمد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین روز سال ۱۴۰۰، کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز توانستند با دستگیری قاتل فراری، راز یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال ۱۳۹۹ را فاش کنند. تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از این جنایت از نهمین روز دی‌ماه سال ۱۳۹۹ با کشف جسد نیمه سوخته‌ای در نزدیکی عوارضی کرج قزوین آغاز شد.

راننده‌ای که در کنار جاده توقف کرده بود با مشاهده چمدانی در شانه خاکی، آن را باز کرده و با جسدی داخل چمدان روبه‌رو شد. تیم جنایی با حضور در محل کشف جسد تحقیقات را آغاز کرده و متوجه شدند مقتول مردی حدود ۵۰ ساله است که پس از قتل جسدش تکه‌تکه و سوزانده شده بود. یکی از دست‌های مقتول نیز داخل چمدان نبود.

با دستور قضائی، جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان اداره جرایم جنایی البرز تحقیقات برای رازگشایی از این قتل را آغاز کردند. چند روز بعد از کشف جسد، مرد جوانی با حضور در پلیس آگاهی از ناپدید شدن مرموز پدرش خبر داد و گفت: پدرم به‌نام شاهین به‌تنهایی در خانه‌ای در کرج زندگی می‌کرد. چند روز با او تماس گرفتم اما پاسخگو نبود و به همین دلیل به ماجرا مشکوک شده و راهی خانه او شدم و سپس متوجه به‌هم‌ریختگی خانه و لکه‌های خون در حمام شده و احتمال می‌دهم بلایی سر پدرم آمده باشد.

پس از ثبت این شکایت و بررسی آن مشخص شد جسد کشف‌شده در حوالی عوارضی متعلق به شاهین است. با شناسایی هویت مقتول، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. مأموران راهی خانه مقتول شده و در بازرسی آنجا، با دست بریده شاهین در فریزر یخچال روبه‌رو شدند. در بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه نیز تصویر مردی را دیدند که چمدان حاوی جسد را از خانه خارج کرده و در صندوق‌عقب خودرو قرار داده و گریخته بود. خانواده شاهین با مشاهده این فیلم، هویت قاتل را شناسایی کردند. مهرداد ۴۰ ساله، دوست قدیمی شاهین، عامل این جنایت هولناک بود. کارآگاهان که تصور می‌کردند راز این جنایت فاش شده، راهی خانه مهرداد شدند تا او را دستگیر کنند اما قاتل قبل از حضور مأموران، آنجا را ترک کرده بود.

مشخصات مهرداد در اختیار پلیس سراسر کشور قرار گرفت تا با مشاهده او دستگیرش کنند اما در ادامه مأموران دریافتند او به ترکیه گریخته است. به همین دلیل از پلیس اینترپل درخواست کردند او را به کشور بازگردانند که تلاش‌ها در این شاخه بی‌نتیجه ماند. با گذشت ۱۵ ماه از این جنایت، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ مأموران متوجه شدند مهرداد در ترکیه دستگیر شده و با جعل هویت یک تبعه افغانستان به ایران بازگشته است. او پس از بازگشت به ایران، به یکی از شهرهای استان گلستان رفته و در آنجا با هویت جعلی زندگی می‌کرد.

تیمی از مأموران راهی این شهر شده و مهرداد را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. او پس از انتقال به پلیس آگاهی البرز لب به اعتراف گشود و درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: شاهین به‌تنهایی زندگی می‌کرد و وسوسه تصاحب خانه او باعث شد نقشه قتل او را طراحی و اجرا کنم. روز حادثه او خواب بود که شیلنگ گاز را نزدیک بینی او گذاشتم و شیر را باز کردم. از اتاق بیرون رفته و بعد از ساعتی که برگشتم، متوجه شدم خفه شده است.

وی افزود: جسد او را به حمام بردم تا مثله کرده و بسوزانم. می‌دانستم برای تصاحب خانه نیاز به اثر انگشت او دارم، به همین دلیل یک دست او را در یخچال، فریز کردم تا در زمان نیاز به اثر انگشت از آن استفاده کنم. هنگام انتقال جسد، یکی از همسایه‌ها تصور کرد من قصد سفر دارم و در انتقال چمدان به من کمک کرد. به دنبال راهی برای فروش خانه بودم که متوجه شدم پسر شاهین شکایت کرده است. ترسیدم و از کشور فرار کردم اما بعد از دو بار دستگیری در ترکیه، از این کشور اخراج شدم.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز اظهار کرد: متهم به قتل از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای است که سعی کرده بود ردی از خود باقی نگذارد و بعد از ۱۵ ماه تلاش کارآگاهان اداره جرایم جنایی مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. او اعتیاد به شیشه دارد و تحقیقات تکمیل از او با دستور قضائی ادامه دارد.

دستگیری شرور مسلح در فردیس

سرهنگ کامران ملکی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان فردیس در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر و طی دریافت یک خبر مبنی بر حمل و نگهداری سلاح توسط یکی از اوباش این شهرستان بلافاصله اکیپی از مأموران مجرب شهرستان تشکیل و به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران درپی پایش‌های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، محل دقیق تردد شرور مسلح را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اشاره به توقیف خودرو متهم، ادامه داد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه این متهم، یک قبضه سلاح گرم کشف کردند و پس از تکمیل پرونده، متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز انتظامی کشور است و هر احدی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد.

زن یاسوجی در آشپزخانه گلوله خورد

در تعطیلات نوروزی امسال، متأسفانه در یک درگیری مسلحانه، خانم خانه‌داری که در آشپزخانه منزل مسکونی خود در حال تهیه غذا برای خانواده بود مورد اصابت گلوله‌های مسلحانه یکی از طرفین دعوا قرار گرفت.

بنا به گفته شاهدان عینی، دعوای مسلحانه بین جوانانی در حوالی بیمارستان شهید جلیل یاسوج رخ داد که یکی از گلوله‌ها به منزل مسکونی در همان حوالی برخورد و باعث مصدومیت شدید خانم خانه‌دار در آشپزخانه خانه شد. این خانم خانه‌دار پس از چند روز مقاومت، متأسفانه به دلیل شدت جراحات ناشی از اصابت تیری که به نزدیکی نخاع او رسیده بود، روز شب گذشته جان سپرد.

هنوز اطلاعات کاملی از این اتفاق از سوی مسئولان مربوطه گزارش نشده است؛ اگرچه گفته می‌شود تعدادی از شرکت کنندگان در این نزاع مسلحانه اکنون در اختیار نیروی انتظامی بوده و برخی فراری هستند.

اخاذی ناکام با ربودن همسر طلافروش

در آخرین روزهای سال گذشته زنی جوان وقتی برای خرید شب عید از خانه خارج شده بود، توسط چهار سرنشین یک خودرو ربوده شد. آدم‌ربایان پس از ربودن زن جوان با شوهر او که طلافروش است تماس گرفتند و برای آزادی گروگان درخواست پول کردند. آنها تهدید کردند که اگر پای پلیس به ماجرا کشیده شود جان زن جوان را می‌گیرند اما مرد طلافروش راهی اداره پلیس پایتخت شد و پلیس را در جریان قرار داد.

تحقیقات کارآگاهان پلیس برای آزادی گروگان و بازداشت آدم‌ربایان شروع شد تا اینکه پس از گذشت سه روز یعنی دوم فروردین‌ماه امسال، آدم‌ربایان گروگان خود را با دست و پای بسته در یکی از محله‌های تهران رها کردند. زن جوان پس از رهایی به مأموران گفت: روز حادثه به عنوان مسافر سوار خودرویی شدم اما سرنشینان آن مرا ربودند. آنها مرا به داخل خانه‌ای در جنوب تهران انتقال دادند و سه روز مرا در اتاقی زندانی کردند. آنها قصد اخاذی از همسرم را داشتند اما بعد متوجه شدند که او پلیس را خبر کرده و به همین دلیل ناچار شدند رهایم کنند و نقشه آنها نافرجام باقی ماند.

با انجام تحقیقات چهار آدم ربا چند روز قبل بازداشت شدند و انگیزه خود را از آدم‌ربایی اخاذی اعلام کردند. آنها با دستور بازپرس جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

توقیف انبار احتکار ۲۰ میلیارد ریالی برنج ایرانی

سرهنگ علی‌اصغر محمودیان جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، اظهار کرد: طی اطلاع از دپوی مقادیر بسیار زیادی برنج ایرانی محدوده خیابان انبار نفت، مأمورین این پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم پس از رصدهای اطلاعاتی نامحسوس به محل دپو مراجعه که بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم برنج ایرانی در محل موجود بود.

وی با اشاره به اینکه کاراگاهان در رصدهای اطلاعاتی مالک کالاها را شناسایی کردند، افزود: طی بررسی صورت گرفته در محل مکان موصوف مشخص شد کالای احتکار شده در سامانه انبارداری و جامع تجارت ثبت نشده است.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دستگیری مظنونین به قتل در بویراحمد

سرهنگ سعید بالش‌زر رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: درپی دریافت خبری مبنی بر وقوع درگیری منجر به قتل در روستای دمچنار از توابع شهرستان بویراحمد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی مأموران مشخص شد شخصی در روستای دمچنار از توابع شهرستان بویراحمد توسط چند تن با اسلحه گرم به شدت مجروح و متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با همکاری مأموران انتظامی شهرستان بویراحمد با انجام تحقیقات پلیسی گسترده، محل تردد و مخفیگاه دو تن از مظنونین به قتل را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و یک تن دیگر از مظنونان به قتل با همکاری خانواده، خود را به پلیس معرفی کرد.

وی با بیان اینکه مأموران از مظنونین به قتل سه قبضه سلاح گرم کشف و ضبط کردند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و بررسی بیشتر موضوع در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 565761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.