۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
استخراج بیت کوین به ۱۹ میلیون رسید

بیش از ۹۰ درصد از کل بیت کوین هایی که وجود خواهند داشت، استخراج شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به واریانس‌های مختلف، پیش بینی زمان استخراج ۲۰ میلیونمین کوین بسیار چالش برانگیز است. از آنجایی که پاداش‌های بیت کوین دریافتی توسط ماینرها هر چهار سال یک بار نصف می‌شود، روند ایجاد بیت کوین کندتر می‌شود.

حداکثر عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون کوین است که معمولاً به عنوان یکی از بزرگترین فضائل این ارز دیجیتال پرچمدار در نظر گرفته می‌شود. برای مقایسه، طلا عرضه بی نهایت دارد. زمان‌های تولید بلوک می‌تواند بر اساس سختی استخراج شبکه که هر دو هفته یک بار تنظیم می‌شود، متفاوت باشد. طبق برآوردهای تقریبی، انتظار می‌رود آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ به دلیل تغییر قوانین استخراج، استخراج شود.

استخراج بیت کوین به ۱۹ میلیون رسید

آیا امکان ایجاد بیت کوین بیشتر وجود دارد؟

از آنجایی که بیت‌کوین بر اساس یک نرم‌افزار است، از نظر تئوری ممکن است کسی تغییر کدی را برای افزایش حداکثر عرضه بیت‌کوین فراتر از حد فوق‌الذکر، انجام دهد.

با این حال، تغییر سقف ۲۱ میلیون بیت کوین به عنوان یک اقدام توهین‌آمیز از سوی جامعه تلقی می‌شود. مت لونگو (Matt Luongo)، بنیانگذار این تز، زمانی ایده افزایش حداکثر عرضه ارزهای دیجیتال برتر را مطرح کرد تا ماینرها همچنان برای حفظ امنیت شبکه انگیزه داشته باشند که این پیشنهاد با انتقادات شدیدی مواجه شد.

کد خبر 565674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.