کاهش میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد به ۹.۵ سال

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه ورود ۱۱۰ اتوبوس، میانگین عمر اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد را از ۱۰.۲ سال به ۹.۵ سال کاهش داد، گفت: امیدواریم بتوانیم با تأمین اتوبوس‌های جدید، میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد را کاهش دهیم.

علی‌اصغر نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۱۰ دستگاه اتوبوسی تازه نفس چرخه حمل‌ونقلی شهر مشهد، شامل ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شد.

وی با بیان اینکه ورود ۱۱۰ اتوبوس، میانگین عمر اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد را از ۱۰.۲ سال به ۹.۵ سال کاهش داد، افزود: امیدواریم بتوانیم با تأمین اتوبوس‌های جدید، میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد را کاهش دهیم و زمینه رفاه و استقبال شهروندان مشهد و زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) از حمل‌ونقل عمومی را نیز فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید، برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در نظر گرفته شد، اما ۲۷ دستگاه اتوبوس دیگر به دلیل فرسودگی نیازمند بازسازی اساسی بود و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شد؛ در حال حاضر ۱۸۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در این ناوگان در حال خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه ملاک تقسیم‌بندی اتوبوس‌های جدید تقاضای سفر بود، اضافه کرد: این اتوبوس‌ها در هر خطی که نیازمند اتوبوس جدید بود و بخش عمده‌ای از آن در مناطق کمتربرخوردار قرار داشت، مستقر شد.

نیشابوری ادامه داد: طبق نتایج مطالعات انجام شده در اواخر سال ۱۴۰۰ بر مبنای نقاطی که تحت پوشش اتوبوسرانی نبود، خطوط جدید اتوبوسرانی در سطح شهر مشهد پس از ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اضافه شدن ۱۶ خط جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد، تصریح کرد: هدف از ایجاد خطوط جدید اتوبوسرانی در نقاطی که تحت پوشش سیستم اتوبوسرانی نیست، رساندن مسافران به دیگر سیستم‌های حمل‌ونقل شهری همچون بی. آر. تی و قطار شهری خواهد بود.

کد خبر 565663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.