همکاری دولت برای بهبود کیفی و کمی ناوگان اتوبوسرانی لازم است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت باید توجه ویژه به خرید اتوبوس داشته باشد تا بتوانیم کمیت و کیفیت ناوگان را به سال ۹۱ برگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه، چهاردهم فروردین‌ماه_ در نطق میان‌دستور نخستین جلسه علنی سال ۱۴۰۱ و سی‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: توجه به شعار سال همیشه سرلوحه عملکرد شورای شهر بوده است. در فصل تصویب بودجه نیز به مباحث دانش‌بنیان توجه زیادی شد و به دنبال اهمیت‌دادن به این حوزه در بخش اشتغال نیز به آمار خوبی خواهیم رسید.

وی افزود: رویکرد شورای اسلامی شهر باید تدبیر در امور شهر و اجرای طرح‌ها باشد که یکی از آنها آزادسازی معابر شهری است، سرمایه‌گذاری در این زمینه برای شهر ایجاد درآمد می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قبلاً حدود ۴۰ شاخص مهم برای مسیر حرکت شهرداری تبیین شده بود، گفت: سال ۹۱ تا ۹۵، ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که امروز در این زمینه شاهد عقب‌گرد هستیم. حدود پنج سال اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام نشده است و در واقع باید گفت کرونا به داد اتوبوسرانی رسید.

وی ادامه داد: دولت نیز باید توجه ویژه به خرید اتوبوس داشته باشد تا بتوانیم کمیت و کیفیت ناوگان را به سال ۹۱ برگردانیم.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به رویکرد شورای اسلامی شهر در زمینه احیای بافت فرسوده گفت: قرار بود هر سال ۲.۵ درصد از بافت‌های فرسوده احیا شود، اما این اقدام انجام نشده است، رفع این موضوع نیز نیازمند همت و کار مضاعف است.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه‌های مختلف در رفع مشکل آلودگی هوا به طور کامل انجام نشده است، مدیریت شهری در راستای رفع معضل آلودگی هوا، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل مترو و تراموا را در برنامه‌های خود داشته و دارد، اما مبارزه با آلودگی هوا تنها بر عهده مدیریت شهری نیست، قبلاً حساسیت فراوانی نسبت به معضل آلودگی هوا وجود داشت، این در حالی است که امروز این حساسیت وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه روزی اصفهان سرآمد کشور بود، اما امروز در برخی زمینه‌ها عقب‌گرد داشته است، تصریح کرد: روی سخنم با رئیس‌جمهور است؛ توجه به شوراها که در سخنان امام خمینی (ره) آمده باید از سوی رئیس‌جمهور نیز مورد تأکید قرار گیرد. از ظرفیت شوراها باید بهتر استفاده شود و این می‌تواند در ریل‌گذاری دولت مؤثر باشد.

وی گفت: باز کردن معابر و گلوگاه‌های شهر با کندی انجام می‌شود و به این موضوع بی‌توجهی شده است، این قابل قبول نیست که ادامه خیابان زاهد که باید پنج سال پیش باز می‌شد، هنوز بسته است.

کد خبر 565653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.