پذیرش ۴۵۵ هزار نفرروز فرهنگیان در استان اصفهان

معاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان از اسکان ۴۵۵ هزار نفرروز میهمان نوروزی از بیست‌وششم اسفند تا دوازدهم فروردین در ۴۱ پایگاه و ستاد استان خبر داد و گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود وقت، ‌امکانات، ‌تجهیزات، میهمانانی که به اصفهان آمدند، رضایت نسبی خود را در فرم‌های نظرسنجی اعلام کردند.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از بیست‌وششم اسفندماه، اسکان فرهنگیان در ۴۱ پایگاه یا ستاد اسکان استان اصفهان آغاز شد که نواحی و مناطق گوناگون آموزش و پرورش را در بر گرفت؛ در شهر اصفهان نیز شش پایگاه اسکان و یک پایگاه ویژه در اداره کل فعال بود.

وی از تجهیز نزدیک به ۷۰۰ مدرسه در استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی به ویژه فرهنگیان خبر داد و افزود: از ابتدای پذیرش میهمانان نوروزی تا دوازدهم فروردین‌ماه، در استان ۲۱۵ هزار و ۶۲۱ نفرروز اقامت داشتند که نزدیک به ۴۵۵ هزار نفرروز پذیرش و اسکان را شامل می‌شود؛ همچنین در شهر اصفهان ۱۲۷ هزار و ۱۲۵ نفر اقامت شب اسکان داده شدند که شامل ۲۶۵ هزار نفر پذیرش می‌شود.

معاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پایان اسکان در صبح دوازدهم فروردین‌ماه، گفت: در این دو روز، مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده شد؛ چون با فروکش کردن ویروس کرونا، مدارس نیز به شکل حضوری فعالیت خود را آغاز کردند.

افزایش دو برابری ظرفیت اسکان در نوروز

وی فرصت آماده‌سازی مدارس برای اسکان نوروزی امسال را اندک دانست و ادامه داد: هر سال از ماه‌های آبان و آذرماه برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی مدارس آغاز می‌شد اما امسال برنامه‌ریزی برای اسکان از چهاردهم اسفندماه به استان‌ها ابلاغ شد و به دلیل فرصت کمی که در اختیار داشتیم، ۴۰۰ مدرسه در استان برای پذیرش مسافران نوروزی در نظر گرفته شد؛ زیرا این احتمال وجود داشت که مسافران نورزی کمتر از سال‌های قبل باشند.

عابدی با اشاره به ازدحام مسافران در یکی دو روز اول تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: این ازدحام جمعیت و استقبال همکاران فرهنگی و مسافران نوروزی باعث شد تعداد مدارس اسکان نوروزی در استان از ۴۰۰ به ۷۰۰ مدرسه افزایش یابد، مشکلاتی همچون کمبود نیروهای خدماتی به عنوان میهمان‌داران و کمبود تجهیزات با توجه به توقف دوساله اجرای طرح اسکان نیز در این زمینه وجود داشت که تا اندازه‌ای برطرف شد.

سومین استان کشور از نظر پذیرش مسافران

معاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، درباره اسکان اضطراری میهمانان در روزهای نخست سال، ادامه داد: در سه شب نخست تعطیلات نوروزی امسال که ازدحام جمعیت بسیار زیاد بود، با اجبار نمازخانه‌ها و حتی در برخی مناطق مثل کاشان، سالن‌های ورزشی نیز درگیر پذیرش مسافر نوروزی شدند؛ گاهی نیز با نصب چادر برای پذیرش مسافران ظرفیت لازم ایجاد شد و به این ترتیب بسیاری از متقاضیان در مدارس اسکان یافتند.

وی فرهنگیان، صاحبان مشاغل آزاد و کارکنان دولت را سه گروه اصلی میهمانان نوروزی مدارس معرفی کرد و گفت: در دوران پیش از کرونا در شهر اصفهان، حدود ۴۵۰ مدرسه برای اسکان نوروزی آماده می‌شد اما امسال به دلیل کمبود وقت و مشکلات کرونا، با ظرفیت سال‌های گذشته فاصله زیادی داشتیم.

عابدی، اصفهان را در جایگاه سومین استان در پذیرش مسافران نوروزی کشور معرفی کرد و افزود: استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم پذیرش و اسکان گردشگران قرار گرفتند؛ البته دیدگاه آموزش و پرورش برای اسکان نوروزی بیشتر تأمین رفاه و آسایش فرهنگیان است و برای کلاس‌هایی که با تجهیزات فرش و یخچال به قیمت شبی ۵۰ هزار تومان در اختیار یک خانواده پنج نفره قرار می‌گیرد، موضوع درآمدزایی مطرح نیست.

رضایت نسبی مهمانان از اصفهان

معاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، درباره کیفیت اسکان در استان اصفهان گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود وقت، امکانات، تجهیزات، مشکل خاصی در ستادهای اسکان گزارش نشد و مسافران و میهمانانی که به اصفهان آمدند، رضایت نسبی خود را در فرم‌های نظرسنجی که در اختیارشان گذاشته شد، اعلام کردند.

کد خبر 565651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.