دولت از دانش‌بنیان‌ها برای رونق تولید حمایت کند

عضو شورای اسلامی شهر بندر آستارا گفت: دولت برای رونق تولید باید از اید‍‌ه‌های نو و خلاقه افراد نخبه حمایت کند.

سروش وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: تولید یکی از موضوعات بسیار مهم در کشور است که دولت برای رونق تولیدات داخلی و افزایش اشتغال‌زایی ابتدا باید با برنامه‌ریزی مناسب، شرایط و بسترهای لازم را برای تولیدکنندگان آماده و فراهم کند.

وی افزود: در تمام شهرها و روستاها و دور افتاده‌ترین نقاط ایران افراد نخبه‌ای هستند که به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی نمی‌توانند ایده‌های نو و خلاقانه خودشان را به تولید و ثروت تبدیل کنند، لذا دولت باید با تشکیل کارگروهی نخبگان را در مناطق مختلف کشور شناسایی و طی فراخوانی آنها را دعوت کند و با حذف بروکراسی اداری، اعطای تسهیلات بانکی و تأمین امکانات لازم، در جهت رونق تولید از ایده‌های این افراد حمایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا ادامه داد: دولت باید شرایطی را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کند تا این افراد با اطمینان کامل در بخش‌های مختلف تولیدی، قدرت ریسک سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وظیفه با بیان اینکه تولیدات جدید نیازمند داشتن فکر و ایده‌های نو و خلاقانه است و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند، تصریح کرد: بیکاری تبعات اجتماعی بسیار زیادی را در کشور به دنبال داشته است، بنابراین تولید با پشتوانه مالی مناسب و بر مبنای علم و دانش قطعاً می‌تواند باعث ایجاد اشتغال‌زایی، رفع مشکلات مالی و اقتصادی، افزایش ازدواج و فرزندآوری، ایجاد امنیت روانی و کاهش طلاق در جامعه شود.

به گزارش ایمنا، شهر مرزی بندر آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 565599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.