توصیه‌های زیست محیطی برای روز طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: روز طبیعت، روز مهربانی و مهرورزی با طبیعت است و ما در این روز باید با رعایت کارهایی هرچند کوچک، از تخریب محیط‌زیست در ابعادی وسیع‌تر جلوگیری کرده و حفظ و حراست از محیط‌زیست را به فرزندان‌مان بیاموزیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم، سیدرضا موسوی مشکینی با اشاره به فرارسیدن روز سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت، اظهار کرد: بدون تردید همه ما در این روز باید در اندیشه حفاظت از طبیعت و نگهداری از این امانت‌های الهی برای نسل‌های آینده باشیم.

وی با اشاره به برخی توصیه‌های زیست محیطی در روز طبیعت، افزود: ما در هنگام حضور در طبیعت، نباید به جز رد پا چیزی در طبیعت باقی بگذاریم و تلاش کنیم علاوه بر زباله‌های خودمان، پسماندهای رهاشده دیگران را نیز جمع‌آوری و در سطل‌های مخصوص قرار دهیم.

وی بر ضرورت مراقبت از حیات‌وحش در هنگام رانندگی در جاده‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین توصیه‌ها در رابطه با روشن کردن آتش در طبیعت است که باید به جای افروختن آتش با چوب و ذغال، از کپسول‌های گاز کوچک استفاده کرده و یا حداقل از خاموش کردن آتش پس از اتمام پخت و پز اطمینان حاصل کنیم.

موسوی با بیان اینکه در طبیعت باید از ایجاد هر نوع آلودگی صوتی و استفاده از مواد منفجره و ترقه پرهیز کنیم، گفت: عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و رها نکردن آنها در طبیعت بسیار مهم است، البته برای جمع‌ آوری زباله‌ها و پسماندها حتماً باید تعداد مناسب کیسه به همراه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در روز طبیعت نباید هیچ شاخه‌ای از درختان شکسته شده و هیچ حیوانی آزار ببیند، اظهار کرد: ما باید همواره ارزش و اهمیت تنوع زیستی در زنجیره حیات را بدانیم و به دیگران آگاهی بدهیم، البته درگیری لفظی و فیزیکی با مخربان محیط‌زیست به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفظ و حراست از طبیعت و محیط‌زیست، تصریح کرد: شهروندان محترم می‌توانند گزارش‌های خود از هرگونه تخلف زیست محیطی را در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

کد خبر 565467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.