حامد کاشانی خداحافظی کرد/ جای خالی برنامه‌های موفق سحرگاهی پر می‌شود؟

حجت الاسلام حامد کاشانی که طی سال‌های اخیر در برنامه سحرگاهی شبکه سه از فضائل امیرالمومنین (ع) می‌گفت، با اشاره به فشار مردان سایه، از این برنامه خداحافظی کرد.

به گزارش ایمنا، در سال‌های اخیر برنامه سحرگاهی شبکه سه سیما با نام ماه من میزبان حجت الاسلام حامد کاشانی روحانی جوانی بود که به بیان ناگفته‌هایی از دوران حکومت حضرت علی (ع) و شیوه حکومت داری ایشان می‌پرداخت. به‌رغم اینکه این برنامه در سحرگاهان به روی آنتن می‌رفت، اما با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود و برنامه دیده شد. بعد از مدتی فشارها برای عدم بیان برخی سخن‌ها به این کارشناس تاریخی برنامه زیاد شد تا جایی که سال گذشته با اینکه ۲۰ شب از ماه مبارک رمضان گذشته بود، کاشانی به یکباره خداحافظی کرد و جای خود را به حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی داد.

امسال نیز او چندی پیش خبر از حضورش در برنامه ماه من داد، اما به یکباره شب گذشته با انتشار متنی در فضای مجازی از حضور در این برنامه انصراف داد. او در بخش‌هایی از این متن آورده است: همواره یکی از آرزوهای حقیر بیان فضائل امیرالمومنین علیه السلام بوده است. از چهار سال پیش که در برنامه سحر شبکه سه توفیق بیان این فضائل را داشتم، خود را غرق در کرامت صاحب سفره حضرت رضا علیه السلام می‌دیدم. این مسیر مشکلات بسیاری داشت که به عشق حضرت ندید می‌گرفتم و عهدشکنی‌ها، فشارها و تغییرات ناگهانی را به جان می‌خریدم.

وی همچنین در بخش دیگری از این‌متن به فشار مردان سایه اشاره کرده و گفته است: در سال‌های اخیر و هربار در روزهای نزدیک به ماه مبارک رمضان، فشارها و تغییراتی تحمیل می‌شد که به خاطر شیعیان حضرت دم فرو می‌بستیم. اما امروز علی رغم این که حدود ۱۰۰ روز است که به صورت تیمی مشغول کار و تولید محتوای برنامه سحر بودیم، مجدداً فشارها و اتفاقاتی رخ داد که بنده را به این نتیجه رساند که با تأسی به سیره امیرالمومنین سلام الله علیه و برای اعلام و اعلان رفتارهای غلط و خلاف مروّت مردان‌سایه و تأثیر تخریبی رفتارهایشان بر همه جا از جمله رسانه ملی، با عرض پوزش فراوان از مردم عزیز ایران، از حضور در برنامه‌های سحر رسانه ملی استعفا داده و در عرصه‌های دیگر خدمتگزاری خواهم کرد.

معمولاً زمان بسیاری می‌گذرد تا یک برنامه با سبک و سیاق ماه من به دل مخاطب بنشیند و از میان خیل عظیم برنامه‌های گفت و گو محور پربیننده شود، حالا با خداحافظی کاشانی از ماه من باید دید آیا تلویزیون اقدامی برای بازگشت این کارشناس به برنامه‌اش خواهد داشت یا خیر؟ و آیا اصولاً از دست دادن چنین سرمایه‌هایی برای تلویزیون ضعف به حساب می‌آید یا خیر؟

همچنین همان طور که مخاطبان در ۴ سال گذشته سخنان این کارشناس و روحانی را شنیده‌اند، می‌دانند که او با مطالعه در سیره امیرالمومنین علیه السلام مناقب ایشان را برای مخاطب امروز بازگو می‌کرد، حالا باید دید در این سخنان چه نکاتی بوده که مردان سایه از بیان آنها وحشت داشته‌اند و میزان فشار را تا حدی رسانده‌اند که او مجبور به خداحافظی با برنامه شود. و اصلاً این مردان سایه در داخل سازمان صداوسیما هستند یا فشارها خارج از سازمان به برنامه وارد شده است.

نکته بعدی که برخی به آن اشاره داشته‌اند، موضوع وحدت شیعه و سنی است و اعتقاد دارند این برنامه به شکاف میان این دو دامن می‌زند! در این میان باید تاکید کرد که بیان مناقب حضرت علی (ع) آیا جز اینکه مایه مباهات سنی‌ها باشد، چیز دیگری است؟ و آیا آنها به داشتن چنین خلیفه‌ای افتخار نمی‌کنند؟ ضمن اینکه کاشانی در برنامه خود تنها درباره امیرالمومنین سخن می‌گفت و آیا آوردن بهانه‌ای این چنین قابل پذیرفتن است؟ در بسیاری از مناصب حکومتی و نظامی، اهل سنت وجود دارند و به عقاید آن‌ها نباید توهین شود. این لازمه حیات کریمانه تمام اتباع ادیان و مذاهب با یکدیگر است. ولی ربطی به عدم ذکر اعتقادات شیعه به صورت استدلالی در رسانه ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 565454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.