هشدار شیوع همزمان کرونا و آنفلوآنزا در استرالیا

متخصصان استرالیایی در مورد افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا همزمان با اوج‌گیری بیماری کووید-19 هشدار داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری آنفلوانزا در استرالیا در سال ۲۰۲۱ میلادی، به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی به منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹، به پایین‌ترین حد خود رسید.

آمار رسمی گزارش شده حاکی از این است که سال گذشته میلادی ۵۹۸ نفر در استرالیا به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده‌اند، البته هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلاء به این بیماری گزارش نشده است. در حالی که در سال ۲۰۱۹ میلادی و پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹، ۳۱۳ هزار و ۳۳ مورد ابتلاء به آنفلوانزا و ۹۵۳ مورد مرگ‌ومیر ناشی از آن در کشور استرالیا به ثبت رسیده است.

مقامات بهداشتی مرتبط با سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در این زمینه اعلام کرده‌اند که به احتمال بسیار زیاد در سال جاری میلادی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری آنفلوانزا خواهیم بود. احتمالاً ایمنی طبیعی افراد در کشور استرالیا در برابر بیماری آنفلوانزا در دوران همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، به دلیل قرنطینه‌های طولانی و محدودیت‌های اجتماعی کاهش پیدا کرده است.

بنابراین برنامه ایمن‌سازی افراد در برابر بیماری آنفلوانزا از چهارم آوریل آغاز خواهد شد. به همین دلیل از افراد خواسته شده است به منظور پیشگیری از شیوع همزمان دو بیماری کووید -۱۹ و آنفلوانزا، واکسن آنفلوانزا را نیز دریافت کنند.

کد خبر 565451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.