تیم‌های گروه A در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

در ادامه به بررسی وضعیت تیم های قطر، اکوادور، سنگال و هلند پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیشب در دوحه برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند. در گروه A تیم‌های قطر، اکوادور، سنگال و هلند قرار دارند.

در ادامه قصد داریم گروه A حاضر در جام جهانی را بیشتر بشناسیم:

تیم‌های حاضر در جام جهانی

آسیا: قطر، ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی و ژاپن

اروپا: آلمان، انگلیس، بلژیک، کرواسی، هلند، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، صربستان، سوئیس، پرتغال و لهستان

آفریقا: غنا، سنگال، تونس، مراکش و کامرون

آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، اکوادور و اروگوئه

آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا، (آمریکا و مکزیک)

نماینده اقیانوسیه: برنده دیدار جزایر سلیمان - نیوزیلند، دهم فروردین ۱۴۰۱

نماینده آسیا: برنده دیدار استرالیا - امارات، هفدهم خرداد ۱۴۰۱

مرحله پلی‌آف

نماینده اقیانوسیه - تیم چهارم آمریکای شمالی

نماینده آسیا - تیم پنجم آمریکای جنوبی

ولز - برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند

گروه‌بندی

گروه A

قطر - اکوادور - سنگال - هلند

گروه B

انگلیس - ایران - آمریکا - پلی‌آف اروپا (اکراین - اسکاتلند / ‏‬ولز)

گروه C

آرژانتین - عربستان - مکزیک - لهستان

گروه D

فرانسه - پلی‌آف بین‌قاره‌ای (استرالیا - امارات / ‏‬پرو) - دانمارک - تونس

گروه E

اسپانیا - آلمان - ژاپن - پلی‌آف بین‌قاره‌ای (کاستاریکا - نیوزلند)

گروه F

بلژیک - کانادا - مراکش -کرواسی

گروه G

برزیل - صربستان - سوئیس - کامرون

گروه H

پرتغال - غنا - اروگوئه - کره‌جنوبی

تیم ملی قطر

تیم ملی فوتبال قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد تا برای اولین بار در ادوار جام جهانی حضور داشته باشد. تیم ملی فوتبال قطر از سال ۱۹۷۰ به عضویت فیفا در آمده است. حضور مربیان خارجی در رده پایه و ساخت یکی از مجهزترین کمپ‌های دنیا به نام اسپایر باعث شد که فوتبال پایه این کشور به خوبی پیشرفت کرده و استعدادیابی کند و بازیکنان زیادی در این کشور کشف شوند. قطر با با دادن تابعیت به چند بازیکن خارجی، در بین تیم‌های خوب آسیا قرار گرفته است.

قطر بهترین تیم هفدهمین دوره جام ملت‌ها/ ژاپن و ایران در تعقیب

تیم ملی اکوادور

تیم ملی فوتبال اکوادور با سرمربیگری گوستاوو آلفارو در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل پاراگوئه قرار گرفتند که در خانه با نتیجه سه بر یک بازی را واگذار کردند، اما جایگاه شاگردان آلفارو با ۲۵ امتیاز در رده سوم تغییری نکرد تا این تیم با وجود شکست، جشن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برگزار کنند. اکوادور در جام جهانی‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حضور داشته و در آخرین حضور خود در مرحله‌ی گروهی با ۳ امتیاز از گردونه رقابت‌ها خارج شده است. این تیم در سال ۲۰۰۶ تا مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی پیش آمد و بهترین نتیجه خود را در این رقابت‌ها رقم زد.

تیم ملی اکوادور - عکس تیمی اکوادور

تیم ملی سنگال

تیم ملی فوتبال سنگال سابقه حضور در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ را دارد که در بازی افتتاحیه تیم فرانسه را شکست داد و تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد ولی در این مرحله با گل طلایی مغلوب ترکیه شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. سنگال تا قبل از سال ۲۰۲۱ در جام ملت‌های آفریقا افتخار چندانی کسب نکرده بود و تنها یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۲ در کارنامه داشت اما در سال ۲۰۲۱ توانست با شکست مصر در ضربات پنالتی به اولین قهرمانی خود در رقابت‌های قاره آفریقا برسد. تیم سنگال برای صعود به جام جهانی مجدد با مصر روبرو شد و بازهم با برتری در به ضربات پنالتی راهی جام جهانی شد. تیم ملی کشور سنگال در جام جهانی روسیه در مرحله گروهی حذف شد.

تیم ملی سنگال

تیم ملی هلند

تیم ملی فوتبال هلند در سال تشکیل شد و لقب لاله‌های نارنجی را یدک می‌کشد. تیم ملی هلند نخستین بازی رسمی خود را در آوریل ۱۹۰۵ مقابل تیم ملی بلژیک انجام داد. تیم ملی فوتبال هلند یک بار قهرمانی جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸، چهار بار مقام سومی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، سه بار نایب قهرمانی جام جهانی در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰، یک بار سومی جهان در جام جهانی در سال ۲۰۱۴ و یک بار نیز چهارمی جهان در جام جهانی در سال ۱۹۹۸ را در کارنامه خود دارد. تیم هلند در دیدارهای مقدماتی جام جهانی در دیدار اول مقابل نروژ به تساوی یک بر یک رسید و در دومین دیدار با دو گل تیم برتر شد، هلند در اولین دیدار مقابل مونته نگرو ۴ گل به ثمر رساند و در دومین دیدار به تساوی ۲ بر ۲ بسنده کرد. هلند در مقابل ترکیه ۶ بر ۱ و مقابل جبل الطارق ۶ بر صفر به برتری رسید همچنین لتونی را با تک گل برد.

لیگ ملت های اروپا

کد خبر 565411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.