با شکل‌گیری جمهوری اسلامی نور اسلام در سراسر جهان متجلی شد

امام جمعه بادرود گفت: در روز پر برکت دوازدهم فروردین ۵۸، نظامی متولد شد که نور اسلام پس از گذشت قرن‌های متمادی نه تنها در ایران که در سراسر جهان متجلی شد و حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود و به همین دلیل هم این روز مبارک به نام جمهوری اسلامی ایران نام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود، اظهار کرد: ایام پایانی ماه شعبان به نام دهه تکریم و تعظیم مساجد نامگذاری شده و هرساله برادران و خواهران دینی و ایمانی در این ایام خانه‌های خداوند را برای ورود به ماه مبارک رمضان غبارروبی می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت این ایام، افزود: مسجد در اسلام از جایگاه رفیع و باارزشی برخوردار است چنانکه امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «به درستی که امر به بزرگداشت مساجد شده زیرا آنها خانه‌های خداوند در روی زمین هستند مساجد محبوب‌ترین سرزمین نزد خداوند و باغ‌های بهشتی در روی زمین و پایگاه و جایگاه انبیا و مؤمنین است.»

امام جمعه بادرود با اشاره به روز دوازدهم فروردین که به نام روز جمهوری اسلامی هست، خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت امام (ره) دوازدهم فروردین از بزرگترین اعیاد مذهبی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگاه دارند و در بیانی می‌فرمود: «حفظ جمهوری اسلامی از یک نفر و لو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است.»

وی تصریح کرد: در روز پربرکت دوازدهم فروردین ۵۸، نظامی متولد شد که نور اسلام پس از گذشت قرن‌های متمادی نه تنها در ایران که در سراسر جهان متجلی شد و حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و به همین دلیل هم این روز مبارک به نام جمهوری اسلامی ایران نام گرفت.

حجت‌الاسلام قاسمی ضمن اشاره به روز سیزده فروردین که بنام روز طبیعت نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: اعداد همچون حروف و صداها از جمله مخلوقات الهی هستند که خداوند علیم و حکیم هیچ مخلوقی را نحس نیافریده است. بنابراین نحس بودن عدد ۱۳ یا روز ۱۳ را ما قبول نداریم و اینها خرافاتی است که به وسیله بیگانگان وارد فرهنگ ایرانی شده است.

وی گفت: ۱۳ فروردین روز آشتی با طبیعت است پس باید در حفظ محیط زیست و سرسبزی و اینکه طراوت را به طبیعت هدیه دهیم، کوشا باشیم.

امام جمعه بادرود در ادامه خطبه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، گفت: ایشان از تلخی سال ۱۴۰۰ صحبت کردند و درباره تلخی معیشت مردم گرانی‌های سرسام‌آور و تورم سخن گفتند، چرا که مقام معظم رهبری درد و رنج مردم را درد و رنج خود می‌دانند اما بشارت دادند که این مسائل درمان‌پذیر و علاج‌پذیر است و به تدریج حل می‌شود.

کد خبر 565314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.