تا چه زمانی باید از ماسک استفاده کرد؟  

دبیر انجمن متخصصان عفونی به بیان توضیحاتی در خصوص زمان پایان کرونا پرداخت.

به گزارش ایمنا، آمیتیس رمضانی در خصوص اینکه آیا می‌توان در سال ۱۴۰۱ بدون ماسک از خانه خارج شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در بخشی از سال جدید این امکان وجود داشته باشد.

وی افزود: کرونا به این زودی‌ها از بین نمی‌رود و مدت‌ها وجود خواهد داشت و به هر حال سویه بعدی این بیماری وجود دارد و در رابطه با اینکه سویه بعدی همان زیر واریانت جدید امیکرون است یا جهش دیگری در راه است از هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما می‌توان گفت که با سویه بعدی کرونا هم مواجه هستیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در سویه بعدی با این حجم از التهاب و استرس که در سویه قبل تجربه کردیم، روبه‌رو نیستیم و این بیماری دیگر نمی‌تواند جنین شرایطی ایجاد کند، ادامه داد: بیشتر پیش‌بینی در مورد آینده کرونا مبنی بر این است که حتی اگر سویه بعدی، ویروس را مسری‌تر و شدیدتر کند باز هم نمی‌تواند شرایطی مشابه پیک‌های گذشته ایجاد کند، چرا که جامعه جهانی در برابر کرونا ایمنی هیبریدی به دست آورده است.

دبیر انجمن متخصصان عفونی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد جامعه در دنیا به امیکرون مبتلا شدند، افزود: ایمنی طبیعی حاصل از ابتلاء به این بیماری کسب شده و از طرف دیگر در جوامع جهانی واکسیناسیون دو دوز و سه دوز انجام شده است که ترکیب ایمنی طبیعی و ایمنی حاصل از واکسن سبب ایجاد ایمنی هیبریدی می‌شود که بهترین نوع ایمنی است و تداوم بالایی دارد و از این رو به نظر می‌رسد که واریانت‌های بعدی ما را با مشکل چندانی مواجه نکنند.

به گزارش ایمنا، یکی از اقدامات محافظتی در برابر ابتلاء و نیز پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در بین افراد استفاده از ماسک است. در جدیدترین دستورالعمل توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت نیز بر استفاده از ماسک برای تمام افراد در مکان‌های عمومی بویژه در مکان‌های پرازدحام تاکید شده است. نتایج یک مطالعه در هنگ‌کنگ نشان داد که میزان انتقال ویروس کرونای جدید از طریق قطرات تنفسی و یا ذرات هوابرد در هنگام استفاده از ماسک حدود ۷۵ درصد کاهش می‌یابد.

نتایج مطالعه دیگر نشان می‌دهد که در صورت استفاده صحیح از ماسک‌های پزشکی تا ۱۰۰ درصد امکان انتشار ویروس از ناحیه تنفسی افراد کم می‌شود و اگر در مکان‌های عمومی ۸۰ درصد افراد از ماسک استفاده کنند، امکان انتقال ویروس وجود نخواهد داشت.

کد خبر 565273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.