از شرایط انتخاب شهرداران تا معیارهای تبدیل روستا به شهر

پربازدیدترین رویدادهای خبری شهرهای ایران در سال گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "تاکسیرانان برای بهره‌مندی از بیمه باید در سامانه سامح ثبت نام کنند"، "شرایط انتخاب شهرداران در قانون"، "درباره قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بیشتر بدانید"، "آخرین جزئیات خطوط ۴ گانه مترو اصفهان و شهرهای اقماری"، "ضرورت ثبت نام در سامانه سوخت جهت استفاده از سهمیه اعتباری بنزین حمایتی"، "قوانین جدید پیش‌فروش آپارتمان کدام است؟ "، "ملاک تبدیل روستا به شهر چیست؟ "، "اعلام برائت مردم شهرکرد از هتک حرمت شهید سلیمانی"، "شرایط الزام مالکان واحدهای خالی آپارتمان‌ها به پرداخت حق شارژ"، "مهمترین مواد قانونی موجر و مستأجر کدامند؟ " عناوین اخباری است که سال گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

تاکسیرانان برای بهره‌مندی از بیمه باید در سامانه سامح ثبت نام کنند

غلامرضا مصاحب، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندر آستارا گفت: تاکسیرانان برای بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی، باید در سامانه اطلاعات ملی حمل‌ونقل (سامح) ثبت نام کنند.

شرایط انتخاب شهرداران در قانون

شهرداران عهده‌دار یکی از مهم‌ترین مناصب اجرایی کشور هستند، هر تصمیم یا استراتژی اجرایی آنها مستقیماً بر زندگی شهروندان اثرگذار است و می‌تواند محیط زندگی آن‌ها را دستخوش تغییرات مختلف کند. در گفت‌وگو با جمال صبوری، وکیل دادگستری و کارشناس ارشد حقوق عمومی، شرایط انتخاب شهرداران و تغییرات قانونی اعمال شده بررسی شد.

درباره قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بیشتر بدانید

آشنایی با قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، اعضای تشکیل دهنده، انواع تخلفات ساختمانی در ساختمان‌ها، نحوه رسیدگی به پرونده و روند اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰، آرای کمیسیون، وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، روند پیگیری اجرای مجازات و شناخت مرجع شکایت کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله موارد مورد بحث در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است.

آخرین جزئیات خطوط ۴ گانه مترو اصفهان و شهرهای اقماری

علی اصغر ذاکری‌هرندی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده چهار خط جدید مترو در مسیرهای اصفهان به فولادشهر، زرین‌شهر و مبارکه، بهارستان به اصفهان، اصفهان به نجف‌آباد و اصفهان به شاهین‌شهر اجرا خواهد شد که از این میان تنها زیرساخت‌های خط مترو اصفهان به بهارستان آماده است.

ضرورت ثبت‌نام در سامانه سوخت جهت استفاده از سهمیه اعتباری بنزین حمایتی

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از ضرورت ثبت‌نام مالکان وانت بارهای بنزینی درون شهری در سامانه www.utcm.ir سامانه ثبت‌نام سوخت ناوگان باری درون شهری جهت استفاده از سهمیه بنزین حمایتی خبر داد.

قوانین جدید پیش‌فروش آپارتمان کدام است؟

قراردادهای پیش فروش ساختمان و دعواهای حقوقی، حقوق پیش فروش آپارتمان، محاسن و معایب پیش خرید، قانون جدید پیش فروش، شرایط و نحوه تسویه بهای آپارتمان و مزایای وکیل گرفتن در دعاوی پیش فروش آپارتمان از جمله موارد مطرح شده در این خصوص است.

ملاک تبدیل روستا به شهر چیست؟

در کشور ما برای اینکه بتوان یک سکونتگاه را "شهر" نامید، معیارهایی مشخص و در عین حال متفاوت در نظر گرفته شده است. در گفت‌وگو با سعید زنگنه، دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و دانشیار دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران، جدیدترین معیارهای تبدیل روستا به شهر در ایران و جهان و مزایا و معایب آن بررسی شد.

اعلام برائت مردم شهرکرد از هتک حرمت شهید سلیمانی

تندیس سردار سلیمانی که با حضور مسئولان استانی در شهرکرد نصب شده بود، به آتش کشیده شد. با دعوت نماینده ولی فقیه، مردم شهرکرد در جریان تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) انزجار خود را از هتک حرمت به شهید سلیمانی اعلام کردند.

شرایط الزام مالکان واحدهای خالی آپارتمان‌ها به پرداخت حق شارژ

محمدرضا فاتحی، وکیل دادگستری با بیان اینکه مالک واحدهای خالی هم باید هزینه‌های مربوط به نگهداری ساختمان را پرداخت کند، گفت: در واقع هزینه‌های مربوط به نگهداری آپارتمان اعم از اینکه مالکان از آن استفاده کنند یا نکند باید توسط همه پرداخت شود.

مهمترین مواد قانونی موجر و مستأجر کدامند؟

آشنایی با قوانین موجر و مستأجر، شناخت انواع اجاره نامه، تکالیف موجر، روابط اجاره دهنده و مستأجر در قانون مدنی، موارد صدور حکم تخلیه فوری، نکات مهم در یک قرارداد اجاره و لزوم دانستن ماده ۱۰ قانون مدنی از موارد مهم در روابط افراد است.

کد خبر 565208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.