شهر آلمانی میزبان ناوگان اتوبوس هیدروژنی

شهر وایمار در آلمان پروژه جدید خود را برای تحرک پایدار اعلام کرد که شامل ساخت یک ایستگاه شارژ هیدروژن سبز و وارد کردن اتوبوس‌هایی است که می‌توانند در سال آینده در خیابان‌های شهر تردد داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این پروژه توسط دولت ایالتی تورینگن تأمین مالی می‌شود و آن یا سیگسموند، رئیس محیط زیست این منطقه، شخصاً سه میلیون یورو به آنها اعطا می‌کند.

مقامات وایمار تصمیم گرفته‌اند تا هزینه‌های خود را برای معرفی اتوبوس‌های هیدروژنی با استفاده از شبکه گسترده‌ای از بودجه دولتی تأمین کنند. به عنوان مثال، بودجه ایستگاه شارژ الکترولیز به میزان ۱.۲۵ میلیون یورو توسط وزارت امور دیجیتال و حمل و نقل فدرال تأمین مالی خواهد شد.

در همین زمان، وزارت انرژی تورینگن بودجه خرید ۳۰ اتوبوس را تأمین خواهد کرد که وایمار را به یکی از اولین پذیرنده‌های اولیه جابه‌جایی هیدروژنی تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، دانشگاه باهاوس نیز با ارائه پشتیبانی علمی برای این اقدام، وارد عمل خواهد شد؛ در واقع، گسترش ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی محلی بر اساس برنامه‌ریزی جریان ترافیک انجام شده توسط دانشگاه از سال ۲۰۱۷ انجام شده است.

شهر آلمانی میزبان ناوگان اتوبوس هیدروژنی

مسئولان این پروژه همچنین در نظر دارند حمل‌ونقل محلی و تأسیسات شهری را برای ایجاد یک شبکه انرژی کارآمد بر اساس این زیرساخت هیدروژنی هماهنگ کنند. پیتر کلاین، شهردار وایمار، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "هیدروژن را می‌توان نه‌تنها برای جابجایی پاک، بلکه برای تأمین کارآمد برق، گرما و به عنوان پایه‌ای برای سوخت‌های جایگزین یا به عنوان گاز فرآیند در صنعت استفاده کرد. با توجه به چالش‌های فعلی در بخش انرژی، اگر ما به طور فعال، فناوری‌های جدید را ترویج دهیم، موفق خواهیم بود. "

استفان ریندل، سخنگوی شرکت انرژی تورینگن، در این مورد گفت: "هیدروژن می‌تواند نقش بسیار بیشتری از یک منبع سوخت برای تحرک پایدار داشته باشد. این ماده می‌تواند انرژی خانه‌ها یا ظرفیت‌های صنعتی را تأمین کند و نشان‌دهنده راهی برای خروج تقاضای محلی از وابستگی به واردات باشد. "

شهر آلمانی میزبان ناوگان اتوبوس هیدروژنی

کد خبر 565154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.