توزیع یک هزار و ۴۲۳ تُن پرتقال برای مصرف نوروزی مردم اصفهان

مدیر سازمان تعاونی روستایی اصفهان گفت: بالغ بر یک هزار و ۴۲۳ تُن پرتقال برای مصرف نوروزی مردم استان از ابتدای امسال تا کنون توزیع شده و اصفهان بعد از تهران بالاترین میزان واردات و فروش پرتقال را داشته است.

به گزارش  ایمنا، محسن حاج عابدی با اشاره به تأمین یک هزار و ۲۲۵ تن سیب سمیرم قبل از نوروز اظهار کرد: در مدت نوروز، سیب و پرتقال توسط ۵۹ مرکز در سطح شهر اصفهان (شامل هشت تشکل تعاونی، ۱۶ فروشگاه کوثر و ۳۵ صنف) و نیز ۱۶۱ مرکز در شهرستان‌ها توزیع شد و به دست مصرف‌کننده رسید.

دبیر کمیته راهبری میوه استان اصفهان افزود: بالغ بر دو هزار و ۵۵۰ تن پرتقال قبل از آغاز سال نو از استان‌های شمالی وارد اصفهان شد که تا کنون بالغ بر یک هزار و ۴۲۳ تن برای مصرف نوروز مردم اصفهان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر یک هزار و ۱۲۷ تن پرتقال و ۲۹۰ تن سیب در انبارها موجود است که متناسب با تقاضا توزیع می‌شود، گفت: اصفهان بعد از تهران بالاترین میزان واردات و فروش سیب و پرتقال را داشته است.

حاج عابدی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۲۰ مرکز تحت نظر بسیج اصناف بر نحوه فروش سیب و پرتقال در ایام نوروز نظارت می‌کردند تا سیب و پرتقال به قیمت واقعی و بدون دخالت واسطه‌گران بدست مصرف‌کنندگان برسد.

مدیر سازمان تعاونی روستایی اصفهان اظهار کرد: کرد چندین ناظر مقیم و سیار از زمان ذخیره‌سازی تا پایان توزیع بر نحوه انبارداری، کیفیت، بسته بندی، اطلاع رسانی و توزیع میوه‌های ایام نوروز نظارت دارند.

به گزارش ایمنا، از چهاردهم اسفند سال گذشته تنظیم بازار میوه ایام نوروز و تهیه و توزیع میوه (پرتقال و سیب) از طریق شبکه تعاونی‌ها و تشکل‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی اصفهان صورت گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 565150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.