یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب مانی در اصفهان داشته‌ایم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در نوروز ۱۴۰۱ و پس از رکود دو ساله ورود گردشگران نوروزی به استان اصفهان به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، امسال شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگران نوروزی به بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و مذهبی استان اصفهان بودیم.

علیرضا ایزدی در حاشیه بازدید از بوتیک هتل افصح الدوله شهر بادرود در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نطنز، اظهار کرد: امسال در استان اصفهان به گواه آمار و ارقام، نوروزی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ حجم مسافران نوروزی داشتیم.

وی افزود: تا پایان روز دهم فروردین بیش از شش میلیون نفر گردشگر از اماکن و بناهای تاریخی استان اصفهان بازدید کردند که از این تعداد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب مانی در استان داشته‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در نوروز ۱۴۰۱ و پس از رکود دو ساله ورود گردشگران نوروزی به استان اصفهان به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، امسال شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگران نوروزی به بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و مذهبی استان اصفهان بودیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با وضعیت مناسبی که وجود دارد آمارها نشان‌دهنده این است که عالی‌قاپو، حمام فین کاشان و چهل ستون در صدر بناهای تاریخی بازدید کنندگان بوده است.

ایزدی افزود: بسیاری از شهرستان‌های استان اصفهان نیز در ایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران داخلی بوده‌اند که جای خرسندی دارد.

به گزارش ایمنا، در سفر یک روزه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان به شهرهای نطنز و بادرود از بوتیک هتل افصح‌الدوله بادرود که مراحل پایانی تکمیل را می‌گذارند، بازدید به عمل آمد و دو اقامتگاه بوم گردی شهر نطنز افتتاح شد، همچنین مدیر کل میراث فرهنگی استان از بناهای تاریخی ارزشمند شهرستان از جمله سراموزه دکتر رهگشای بادرود، محوطه تاریخی آقا گل خالداباد, کمپ نمونه گردشگری متین آباد و اماکن تاریخی نطنز بازدید کرد.

کد خبر 565119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.