اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای تسهیل ترافیک شهری کرمانشاه

شهردار کرمانشاه با تاکید به تخصیص اعتبار برای تسهیل ترافیک شهر، گفت: در سال‌جاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای تسهیل ترافیک در سطح شهر کرمانشاه اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی با بیان اینکه امسال شورای ترافیک شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: شورای ترافیک شهر کرمانشاه با هم‌افزایی پلیس راهور و نیروی انتظامی شهرستان با شهرداری مناطق هشت و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل شورای ترافیک شهر کرمانشاه اجرایی کردن ماده ۱۰۸ است، ادامه داد: باید در همه کلان‌شهرهای کشور در راستای مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و تردد طی توافقی بین شهرداری و فرماندهی پلیس راهور استان این ماده تنظیم و اعمال شود.

وی تصریح کرد: بند (پ) ماده (۱۰۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که طبق این قانون همه امور ترافیک سطح شهر و برنامه‌ها و طرح‌ها در شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر که ترکیبی از شهردار، معاون شهردار و رئیس سازمان ترافیکی، رئیس پلیس راهور استان، رئیس پلیس راهور شهر و نماینده استانداری است، مصوب و حل می‌شود.

نوروزی بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات شهر کرمانشاه در حومه بزرگراه رخ می‌دهد، گفت: برای کاهش آمار تصادفات نقاط حادثه‌خیز شناسایی و با نصب دوربین و موانع کنترل سرعت تلاش می‌کنیم که این آمار را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای تسهیل ترافیک شهر کرمانشاه مانند تعریض خیابان‌ها، ایجاد و اصلاح معابر و تردد و توقف در سطح شهر کرمانشاه اختصاص می‌یابد.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر راه‌اندازی سه خودرو پلاک خوان نامحسوس در سطح این کلان‌شهر، اظهار کرد: علاوه بر این موارد تجهیز پاسگاه پلیس راه به امکانات مورد نیاز، اصلاح روشنایی معابر و نقاط پرحادثه انجام شده است، امیدواریم با انجام این اقدامات حجم بار ترافیک شهری و آمار تصادفات شهر کرمانشاه کاهش یابد.

کد خبر 565090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.