افزایش اشتغال جوانان دغدغه شورای ششم

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به شعار سال، مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر می‌توانند فرصت‌های بسیار فراوانی را در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد شغل برای برای افزایش انگیزه جوانان فراهم کنند.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رویکرد مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: تغییر نام کمیسیون مناطق کم‌برخوردار به کمیسیون اشتغال در شورای اسلامی شهر اصفهان ضروری است، درخواست دارم که در آینده تغییر نام کمیسیون مناطق کم‌برخوردار به کمیسیون ویژه آب و اشتغال را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد دهم و به نظر می‌آید این ظرفیت در استان اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در رویکردهای سال جدید با تغییر برنامه‌ریزی‌ها و نام کمیسیون به سمت اشتغال جوانان گام برداریم، افزود: جوانان باید برای اشتغال انگیزه داشته باشند و نیاز است که این قصه از مدرسه و دانشگاه شروع شود، در حالی که امروزه بستر خوبی در مدرسه و دانشگاه‌ها برای این اتفاق وجود ندارد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر می‌توانند از فرصت‌های بسیار فراوانی که در حوزه مراکز فرهنگی، اجتماعی و مجموعه‌هایی متفاوت موجود در شهر وجود دارد، برای افزایش انگیزه بین جوانان و ایجاد اشتغال برای آنها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه طی هشت ماه گذشته در تعدادی از مناطق کم‌برخوردار فعالیت‌هایی برای ارائه آموزش به جوانان آغاز شده است، گفت: در رشته‌های مختلف مانند حوزه صنایع دستی با استفاده از امکانات شهرداری آموزش‌هایی به جوانان ارائه شده است و برنامه این نوع آموزش‌ها گسترش داده خواهد شد تا امکان ارائه آموزش‌ها در رشته‌ها و هنرهای مختلف فراهم شود.

نادرالاصلی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های سال جدید در راستای استفاده از فرصت‌ها برای آموزش و ایجاد انگیزه بین جوانان در حوزه اشتغال خواهد بود، اظهار کرد: اشتغال دارای چند بُعد است و یک بعد آن جذب نیروی کار است که با ایجاد انگیزه در نیروی کار و فراهم کردن محیطی برای اشتغال و ارائه آموزش‌ها فراهم می‌شود؛ لذا با ایجاد فرصت‌ها می‌توان ارائه آموزش به جوانان را عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: بُعد دیگر اشتغال ایجاد تولید است، زیرا باید تولیدی که ایجاد می‌شود دارای نماد، نشان و برند باشد و در بُعد دیگر آن تولید به مرحله انبوه برسد و فرصتی برای بسته‌بندی خوب کالای تولید شده وجود داشته باشد و در مرحله بعد نیز لازم است فرصتی برای عرضه و صادرات ایجاد شود.

کد خبر 565060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.