جابه‌جایی روزانه ۸۰۰ مسافر در اصفهان با اتوبوس‌های گردشگری

مسئول کمیته حمل‌ونقل ترافیک ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: پنج دستگاه اتوبوس گردشگری مستقر در باغ فدک روزانه ۸۰۰ مسافر را در شهر جابه‌جا کرد که این اقدام بار ترافیکی شهر را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید آقایی امروز _پنجشنبه، یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ در چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: خدمات حمل‌ونقل و موضوع ترافیک یکی از دغدغه‌های ستاد خدمات سفر بود که از پیش برای آن برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ها بیش از ۹۰ درصد، اجرایی شد.

وی با بیان اینکه بحرانی‌ترین نقطه شهر اصفهان از نظر ترافیکی میدان امام (ره) است، گفت: علاوه بر پارکینگ‌های شهرداری، با کمک بخش خصوصی و مدارس ۱۲۰۰ جای پارک تأمین شد تا گردشگران از آن بهره ببرند و پارکینگ‌های اطراف میدان امام (ره) روزانه پنج تا شش مرتبه پر و خالی می‌شد.

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه نرخ‌گذاری پارکینگ‌ها باید افزایش یابد، گفت: در ورودی چهارباغ عباسی و میدان امام (ره) دو پارکینگ اختصاصی برای موتورسیکلت در نظر گرفته شد و همچنین خودروهای برقی در محور خیابان سپه و میدان امام (ره) اقدام به جابه‌جایی مسافران خدمت‌رسانی کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: پنج دستگاه اتوبوس گردشگری مستقر در باغ فدک روزانه ۸۰۰ مسافر را در شهر جابه‌جا کرد که این اقدام بار ترافیکی شهر را کاهش داد.

آقایی تصریح کرد: خط یک مترو اصفهان فعال شده است و روزانه بین دو تا سه هزار نفر گردشگر از این خط استفاده کردند، همچنین سه شیفت نیرو در مرکز کنترل ترافیک فعالیت کردند و پلیس گره‌های ترافیکی و تصادفات را بلافاصله گزارش کردند و ۳۶۰۰ پیامک هشدار به صورت روزانه از این مرکز برای خودروهای متخلف ارسال شد.

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید تاکسی‌ها در خودروها نصب شد؛ لذا امسال میزان شکایات از تاکسی‌ها کاهش یافت، افزود: به طور میانگین ۲۵۰۰ تا ۴۲۰۰ سفر روزانه در تاکسی‌ها ثبت شد.

کد خبر 565051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.