اجرای برنامه‌های نوروزی در محلات کم‌برخوردار قزوین

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین از اجرای برنامه متنوع همراه رادیو قزوین در حیاط شترخان کاروانسرای سعدالسلطنه در ایام نوروز خبر داد.

‌قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی و ورزشی در ایام نوروز، اظهار کرد: برنامه‌های پیشنهادی در حوزه معاونت سازمان فرهنگی ورزشی و هنری با هدف بازنشر موقعیت قزوین به عنوان کهن‌دیار تاریخ صفوی شهر مفاخر و پایتخت خوشنویسی ایران که اجرا از یکم تا دوازدهم فروردین و به‌روزرسانی نماهنگ‌های موجود در آرشیو سازمان با محتوای معرفی اماکن مذهبی و تاریخی قزوین برای مسابقات مجازی در دو محور و خوشنویسی تحریری با تبیین جایگاه قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسابقات گردشگری قزوین شهر شکوفه‌های بادام با هدف فراهم‌سازی امکان قزوین به عنوان مقصد گردشگری تا پانزدهم فروردین در فضای مجازی با حضور مهمانان نوروزی انجام می‌شود، از دیگر اقداماتی که با هدف ایجاد شور و نشاط و روحیه جمعی و شادی‌آفرینی و جامع با حضور و اجرای هنری کاروان ایرانی حاجی فیروز و عمو نوروز با سه چرخه است که این برنامه از بیست‌وهشتم اسفند تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: تهیه هدایای نوروزی جهت اهدا در برنامه‌های نوروزی شامل برنامه‌های بهاری و نوروزی کودک و نوجوان در پانزدهم فروردین و حضور افرادی با لباس‌های دوره صفویه به منظور ایجاد نوستالوژیک دوران قدیم قزوین که برای مردم بسیار جذاب است، از دوم لغایت پنجم فروردین ۱۴۰۱ از دیگر برنامه‌هایی بود که با هدف گردشگری انجام شد.

وی گفت: حضور هنرمندان، عروسک‌های اقوام و تن‌پوش‌ها از جمله برنامه‌های نوروزی است که اجرای اتوبوس سیار گردشگری برای اجرای برنامه‌های نوروزی در سطح شهر پارک محلات کم‌برخوردار و نواحی منفصل شهری اجرا می‌شود.

اللهیاری اظهار کرد: برنامه‌هایی شامل گریم دوره صفوی، نقاشی، شعر خوانی، اجرای مینی‌بوس سیار قرن امید جهت اجرای برنامه‌های نوروزی کودک و نوجوان در سطح شهر و محلات کم‌برخوردار و نواحی منفصل شهری یکم تا هشتم فروردین ۱۴۰۱ توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری اجرا شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: چیدمان سفره هفت‌سین در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به صورت استیج‌های پرتال و ثابت در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه و ارائه برنامه‌های شاد کوتاه و برنامه‌های خیابانی با عنایت به اعیاد شعبانیه و مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اجرای استیج تحویل سال در دو نقطه شب رادیو گردشگری در حیاط شترخان از یکم تا دوازدهم فروردین از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه سازمان فرهنگی و ورزشی برای شهروندان است.

کد خبر 565017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.