دانش‌بنیان‌ها بستر مناسبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بستر مناسبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی محسوب می‌شوند و باید این مراکز توسعه یابد.

به گزارش ایمنا، علی خیرالدین در مصاحبه‌ای درباره تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: لازم است در راستای تحقق شعار سال گفتمان علم و فناوری را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بستر مناسبی برای زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان است، تاکید کرد: برای رویش این شرکت‌ها نیازمند بحث سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغزافزار هستیم که بحث مغزافزار آن شامل نیروهای انسانی نخبه هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه بیش از ۴۹ پارک علم و فناوری ۲۲۴ مرکز رشد و سه پردیس علم و فناوری ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور در کشور وجود دارد، اضافه کرد: تمام این مراکز می‌تواند ایده‌های پژوهشگران را به محصول تبدیل کند.

وی گفت: صندوق‌های حمایتی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایجاد شده و در استان‌های ما ۶۰ صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد که می‌تواند در بحث مشکلات و بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی گام بردارند.

خیرالدین افزود: مهارت‌ورزی و مهارت‌آموزی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند برای دانش‌آموختگان دانشگاهی شغل ایجاد کنند و پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند بستر مناسبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی باشد.

وی تأکید کرد: بیش ۳۲۰ هزار تا ۴۲۰ هزار شغل به طور مستقیم از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است که تمام این‌ها مربوط به شغل دانش‌آموختگان و نخبگان دانشگاهی ما محسوب می‌شود و شش برنامه برای پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها داریم تا بتوانیم ورودی شرکت‌های دانش‌بنیان را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 565010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.