حادثه ریلی و تاخیر حرکت قطار در ایام نوروز نداشتیم

معاون مسافری اداره کل راه‌آهن جنوب گفت: در حوزه استحفاظی و جغرافیایی اداره راه‌آهن جنوب هیچ‌گونه حادثه ریلی یا تاخیر در ایام نوروز برای حرکت قطارها نداشته‌ایم.

به گزارش ایمنا، محمدباقر علاقه‌مندزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقوام ایرانی و نوروزگاه ایرانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اداره کل راه‌آهن جنوب از بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ را به عنوان پیک سفرهای نوروزی در نظر گرفته است و خدمات ویژه‌ای در این ایام به مسافران نوروزی ارائه می‌کند.

وی افزود: روزانه بیش از ۹۰۰ مسافر به سمت مشهد و همین تعداد مسافر هم به سمت تهران با قطارهای اداره کل راه‌آهن جنوب جابه‌جا می‌شوند، همچنین روزانه دو قطار از اهواز به سمت مشهد و سه قطار هم به سمت تهران حرکت می‌کنند.

معاون مسافری اداره کل راه‌آهن جنوب درباره اقدامات نوروزی این اداره کل برای استقبال از عید نوروز ادامه داد: در این ایام در ایستگاه مرکزی راه‌آهن اهواز و ایستگاه راه‌آهن خرمشهر سفره هفت سین برپا و مسابقه عکاسی بین مسافران نوروزی و جنگ‌های شادی برگزار شده است.

علاقه‌مندزاده گفت: تزئین ایستگاه‌های راه‌آهن جنوب و مناسب‌سازی سکوی ایستگاه مرکزی راه‌آهن اهواز، اجرای سرود و موسیقی به چهار لهجه و زبان مختلف و سبک‌های مختلف، تأمین روشنایی ایستگاه مرکزی اهواز و گلکاری ورودی آن از جمله اقدامات راه‌آهن جنوب برای استقبال از نوروز بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه استحفاظی و جغرافیایی اداره راه‌آهن جنوب هیچ‌گونه حادثه ریلی در ایام پیک نوروزی و یا تأخیر در حرکت قطارها نداشتیم و همه قطارها تاکنون به موقع حرکت کردند و به موقع هم به مقصد رسیده‌اند.

معاون مسافری اداره کل راه‌آهن جنوب تصریح کرد: بلیط فروشی قطارهای راه‌آهن جنوب عمدتاً به صورت الکترونیکی است و خرید بلیط قطارهای محلی درون استان به صورت یک کارت بلیط درآمده است.

وی با بیان اینکه قیمت بلیط قطارهای درون استانی بسیار به صرفه و ارزان است، تاکید کرد: قطار گردشگری امسال برگزار نشد و از سال آینده برنامه آن برگزار می‌شود.

کد خبر 565009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.