از دریده شدن طبیعت‌گرد زنجانی توسط پلنگ تا به رگبار بسته شدن ۲ مامور پلیس

دریده شدن طبیعت‌گرد زنجانی توسط پلنگ، واژگونی تانکر ۳۰ هزار لیتری گازوئیل، دو مأمور پلیس به رگبار بسته شدند، کلاهبرداری ۳۳ میلیون تومانی با وعده استخدام در بانک، کشته شدن کشاورز بر اثر واژگونی تراکتور، نجات دو کوهنورد پس از ۱۲ ساعت عملیات، زمین‌گیری دو سارق مسلح را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل قلی‌زاده فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان اظهار کرد: تعدادی طبیعت‌گرد برای تفریح به روستای سلیمان‌بلاغ رفته بودند که هنگام بارش باران زیر صخره‌ای پناه می‌گیرند که پلنگ نیز زیر صخره در حال استراحت بوده است و به محض مشاهده این افراد، برای دفاع از خود به یکی از آن‌ها حمله و فرد را از ناحیه پشت زانوی چپ زخمی می‌کند.

وی با بیان اینکه پلنگ پس از زخمی کردن این فرد بلافاصله فرار کرده است، افزود: زخم وارده به مصدوم جزئی بوده و پس از مراجعه به بیمارستان مداوا شده و به وی واکسن هاری تزریق شده است. همچنین اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان نیز مبلغی به عنوان خسارت به فرد آسیب دیده اهدا خواهد کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: روستای سلیمان‌بلاغ در منطقه حفاظت شده فیله‌خاصه زنجان است و پلنگ یکی از نادرترین حیوانات حیات‌وحش این منطقه به شمار می‌رود.

واژگونی تانکر ۳۰ هزار لیتری گازوئیل

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: یک تانکر ۳۰ هزار لیتری حامل گازوئیل هنگام حرکت از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با میدان در قسمت خاکی معبر واژگون شد.

وی با بیان اینکه هنگام واژگونی این تانکر حدود ۱۵ هزار لیتر گازوئیل حمل می کرده است، افزود: تقریباً همه این مواد شیمیایی در شانه خاکی و آسفالت معبر ریخته و موجب لغزندگی مسیر شده بود که آتش‌نشانان با استفاده از لودر شهرداری و چندین کامیون خاک نسبت به ایمن‌سازی مسیر اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: در ادامه با استفاده از جرثقیل این تانکر به حالت اولیه بازگشت و راننده که مردی میانسال بود به دلیل مصدومیت تحویل عوامل اورژانس شد.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی کارشناسان پلیس راهور است، خاطرنشان کرد: به علت مشتعل نبودن گازوئیل هیچ مورد آتش‌سوزی در محل ایجاد نشده بود و اگر بنزین در این تانکر وجود داشت شاهد انفجار و شعله‌وری بودیم. از سازندگان تانکرها خواسته می‌شود نسبت به ارتقای ایمنی این خودروهای سنگین اقداماتی انجام دهند.

دو مأمور پلیس به رگبار بسته شدند

شب گذشته مأموران انتظامی استان بوشهر در بندر گناوه، حین کنترل و تأمین امنیت منطقه با تعدادی شرور که قصد ناامنی را داشتند به صورت مسلحانه درگیر شدند و اشرار مسلح که از اقدامات شرورانه خود ناکام مانده با استفاده از تاریکی هوا متواری شدند.

متأسفانه در این درگیری سرباز سیدنوید موسوی که اهل یاسوج بود، بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل و ستوان‌یکم جلیل درازه که اهل خشت استان فارس بود، مجروح شد. تیم‌های اطلاعات عملیات انتظامی از همان ساعت اولیه مبارزه همه‌جانبه با اشرار مسلح و دستگیری قاتلان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

کلاهبرداری ۳۳ میلیون تومانی با وعده استخدام در بانک

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شخصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، شاکی اظهار کرد با فردی که مدعی بود توانایی استخدام وی را در بانک دارد آشنا شده است و این فرد با نشان دادن اوراق جعلی و جلب اعتماد، مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی مال باختگان و شکات احتمالی در دستور کار قرار دارد، افزود: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، متهم شناسایی و اظهار کرد با هدف کسب منافع مالی اقدام به تهیه و تنظیم اوراق جعلی استخدام کرده است و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضی، تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده است.

کشته شدن کشاورز بر اثر واژگونی تراکتور

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: واژگونی یک دستگاه تراکتور در یکی از روستاهای این شهرستان موجب کشته شدن راننده کشاورز آن شد. این حادثه در روستای خاتون خاص از توابع مهاباد و در مسیر بازگشت کشاورز میانسال به منزل اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این فرد بر اثر واژگونی تراکتور زیر آن گرفتار شده بود، افزود: آشنا نبودن این فرد با رانندگی، ناتوانی در کنترل تراکتور، ناهمواری و شیب‌دار بودن قسمتی از زمین موجب واژگونی و مرگ راننده شد.

فرمانده انتظامی مهاباد ادامه داد: جسد کشاورز با کمک اهالی روستایی از زیر تراکتور خارج شد اما به علت شدت بالای جراحت، این فرد جان خود را از دست داد.

نجات دو کوهنورد پس از ۱۲ ساعت عملیات

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان اظهار کرد: پس از گزارش دریافتی عصر روز سه‌شنبه نهم فروردین‌ماه سال جاری که یک کوهنورد اهل استان چهارمحال بختیاری از مسیر اصلی منحرف و در دیواره‌های صخره‌ای این منطقه گرفتار شده بود، بلافاصله نیروهای امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به تاریکی هوا و سختی عملیات امداد و نجات در شب، به علت اهمیت موضوع پس از شش ساعت عملیات سنگین کوهستان، این کوهنورد به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدامات اولیه، وسایل گرمایشی و جیره غذایی در اختیار این فرد حادثه دیده قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: در مسیر برگشت تیم امدادی شهرستان کوهدشت با صحنه آتش‌سوزی در این منطقه نیز مواجه شد که خوشبختانه با همت نجاتگران این حریق خاموش شد.

وی تصریح کرد: همزمان و پس از نجات اولین کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات گزارش دومین حادثه از طریق تماس مردمی اعلام شد که نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان کوهدشت مجدداً به این ارتفاعات برگشته و کار جست‌وجو را از سر گرفتند و پس از شش ساعت جست‌وجو این کوهنورد تهرانی نیز نجات یافت.

رضایی با بیان اینکه این دو عملیات طاقت‌فرسا سرانجام پس از ۱۲ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید، خاطرنشان کرد: بسیاری از کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند که در هنگام وقوع حادثه برای آنها امدادرسانی را دشوار می‌کند.

زمین‌گیری دو سارق مسلح

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مأموران کلانتری ۲۳ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت‌زنی در حوزه مأموریتی خود به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک برخوردند و با استعلام از مبادی مربوطه متوجه مسروقه بودن خودرو شدند. بلافاصله به خودروی مذکور دستور ایست داده می‌شود اما راننده به محض مشاهده مأموران خودرو را رها و اقدام به فرار می‌کند.

وی با بیان اینکه مأموران به تعقیب متهم پرداختند، افزود: هنگامی مأموران داخل یک کوچه قصد دستگیری متهم را داشتند، وی با سلاح سرد از نوع قداره به سمت مأموران حمله‌ور و پس از چندین بار اخطار و تمکین نکردن از دستور پلیس، در نهایت با شلیک تیر به پا زمین‌گیر و دستگیر شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان ادامه داد: گشت موتوری یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان نیز طی این مدت در اقدامی مقتدرانه فرد سارقی که با سلاح سرد به سمت مأموران حمله‌ور شده و به دستور پلیس مبنی بر تسلیم شدن و تحویل سلاح خود توجه نکرده بود را با شلیک گلوله به پا زمین‌گیر و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام مقتدرانه مأموران پلیس اصفهان هشدار و درس عبرتی برای سارقان و اراذل و اوباش مسلح است، خاطرنشان کرد: پلیس برای برخورد قاطع با ناامن کنندگان جامعه از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کند و اجازه عرض اندام، بی‌نظمی و برهم زدن آرامش شهروندان را به هیچکس نخواهد داد.

کد خبر 564910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.