لزوم تلاش برای داشتن شهری شاداب و پایدار

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شاد نگه داشتن جامعه و تحقق این برنامه مهم سبب افزایش انسجام اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده می‌شود؛ این اتفاق یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی بوده و داشتن شهری شاداب و پایدار در گروی داشتن خانواده‌های شاد است.

‌احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به به اینکه شاد نگه داشتن جامعه از دغدغه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی کلان‌شهرها است، اظهار کرد: شاد نگه داشتن جامعه وظیفه‌ای است که بر عهده تک‌تک مسئولان و نهادهای مختلف است، از این‌رو باید به آموزش مهارت‌های زندگی، پیوست فرهنگی و پیوندهای اجتماعی در شهرهای ایران به ویژه کلان‌شهر اصفهان توجه ویژه‌ای شود.

وی بابیان اینکه شاد نگه داشتن جامعه و تحقق این برنامه مهم سبب افزایش انسجام اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده می‌شود، ادامه داد: این اتفاق یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی بوده و داشتن شهری شاداب و پایدار در گروی داشتن خانواده‌های شاد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری با هدف داشتن شهروندانی سالم در اجرای برنامه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کند و در جهت شناخت کافی در مورد نیازهای پایدار محلات شهر با دریافت نظرات شهروندان رویکردها را ادامه می‌دهد تا خانواده‌محور بودن در مسائل مختلف را به گفتمان غالب تبدیل کند.

وی ادامه داد: شناخت واقعی فرهنگ و نیازهای مخالف محلات شهر اصفهان بر بسترسازی طرح‌های عمرانی، اجتماعی و تربیتی شهر اثرگذار خواهد بود، این اتفاق منجر به پیشرفت زندگی شهروندان با هدف تحقق ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی می‌شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای تحقق شاد بودن جامعه

شریعتی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در تحقق این برنامه مؤثر است، گفت: ظرفیت‌هایی مانند انتشار پیام و محتوای آموزشی و فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی، جشنواره‌ها، برپایی نمایشگاه‌ها و توزیع محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگی و هنری نیز می‌تواند در این بخش اثرگذار باشد.

وی در خصوص اهمیت مصون‌سازی جامعه از نظر فرهنگی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود تاکید فرموده‌اند که از لحاظ فرهنگی باید کشور، ملت و جوانان را مصون‌سازی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تحقق این مهم در شهرهای ایران نیازمند مهندسی فرهنگی است، اظهار کرد: این اتفاق موجب می‌شود شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر بتوانند برای تقویت تحکیم بنیان خانواده گام بردارند و در کنار سایر دستگاه‌های متولی از عوامل تهدیدکننده بنیان خانواده عبور کنند.

کد خبر 564868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.