لزوم استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در راستای رفع چالش‌های شهری

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت آنها در راستای رفع مسائل مدیریت شهری و شهرداری اصفهان کمک گرفته می‌شود و شورای ششم نیز به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی برای یافتن راهکارهای مشترکی در راستای رفع چالش‌های شهری و مشکلات کلان‌شهر اصفهان است.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تغییر فضای شهر اصفهان و زیباسازی آن برای نوروز امسال، اظهار کرد: از زیباسازی و فضاسازی‌هایی که در شهر اصفهان برای نوروز امسال انجام گرفته بود، بازخوردهای بسیار مثبتی به مدیریت شهری ارائه شده است، از جمله اینکه شهر فضای شادی را به خود گرفته است و نشاط و رنگ و بوی نوروز، حال و هوای شهروندان را بعد از شیوع کرونا بسیار خوب کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که این فضاسازی نشاط را در وجود تمام شهروندان و مسافران نوروزی زنده کرده باشد، ادامه داد: این اتفاقات خوب می‌تواند زمینه‌ساز سالی پررونق و با امید به آینده در شهر باشد و نویدبخش روزهای خوبی برای شهر اصفهان باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌های ستاد نوروزی اصفهان برای ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی، اظهار کرد: دو سال است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا کل کشور و اصفهان از وجود مسافران نوروزی محروم بوده است، بعد از از دو سال امسال اولین سالی بود که سفرهای نوروزی مجاز شمرده شدند، همچنین با توجه به شرایطی که ستاد ملی کرونا بسیار دیر وضعیت سفرهای نوروزی را مشخص و مجوز سفرها را اعلام کرد، بازهم شاهد آمادگی بسیار خوبی در ستاد نوروزی شهرداری اصفهان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: حجم مسافرت‌ها به اصفهان و آمار مراجعه‌کنندگان به این شهر بسیار زیاده بوده است، با وجود زیرساخت‌هایی که در شهر اصفهان وجود دارد و بر اساس تجربه‌های قبلی به نظر می‌آید ستاد نوروزی اصفهان در خدمات‌رسانی به مسافران نوروز امسال عملکرد قابل قبولی را ارائه کرده است، گزارش‌ها و نظرسنجی‌هایی اعلام شده، حاکی از رضایت‌مندی مسافران نوروزی و قابل قبول بودن خدمات ستاد نوروزی اصفهان است.

ضرورت‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در اصفهان

کلاهدوزان در خصوص ضرورت‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در اصفهان، اظهار کرد: از دیرباز اصفهان مهد علم، تمدن، هنر و صنعت بوده و امروز نیز این جایگاه را حفظ کرده است، کلان‌شهر اصفهان با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دانشگاهی و علمی خوبی که دارد، می‌تواند سهم قابل توجهی در تحقق شعار امسال داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروزه دانشگاه‌های معتبر دنیا به سمت دانشگاه‌های نسل دوم و سوم حرکت می‌کنند و دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که باید نقش کارآفرینی را به خوبی ایفا کند. شهرداری و شورای ششم شهر اصفهان در راستای رفع چالش‌های شهری و توجه به تحقق شعار سال تسهیل‌گر و حمایت‌کننده خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه‌شورای اسلامی‌شهر اصفهان بابیان اینکه بازدیدهایی که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی صنعتی داشته‌اند، در راستای استفاده از ظرفیت‌های شهرک و همکاری‌های مشترک بین مدیریت شهری و شهرک علمی و تحقیقاتی بوده است، گفت: این بازدیدها برای این بوده است که از شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت آنها در رفع مسائل مدیریت شهری و شهرداری اصفهان کمک گرفته شود. شورای ششم نیز به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی برای یافتن راهکارهای مشترک در راستای رفع چالش‌های شهری و مشکلات کلان‌شهر اصفهان است.

کد خبر 564823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.