تکمیل ۵۰ درصد رینگ چهارم تا اوایل سال آینده

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: اگر آزادسازی‌ها در پروژه حلقه حفاظتی (رینگ چهارم) بر اساس برنامه زمان‌بندی تا دو ماه دیگر انجام شود، اوایل سال آینده ۵۰ درصد این پروژه تکمیل خواهد شد.

ایرج مظفر در حاشیه جلسه بررسی پروژه حلقه حفاظتی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین جلسه سال ۱۴۰۱ با حضور شهردار در محل کارگاه عمرانی پروژه حلقه حفاظتی برگزار شد تا مشکلات در مسیر اجرای این پروژه بررسی و برنامه‌ریزی شود.

وی هدف از برگزاری این جلسات را حرکت پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی ارائه شده دانست و افزود: مهمترین پروژه شهر حلقه حفاظتی است که در جلسات متعدد گزارشی از روند اجرای آن ارائه شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مشکلات مهم پروژه حلقه حفاظتی شهر آزادسازی‌ها و تأمین منابع برای انجام این فرایند است، ادامه داد: علاوه بر شهرداری، مدیریت کلان استان نیز باید به این موضوع ورود و مدیریت شهر را حمایت کند تا بتوان با استفاده از پتانسیل‌های موجود، مباحث مالی که گریبان‌گیر شهرداری است را رفع کنیم؛ در این صورت می‌توانیم این پروژه را بر اساس زمان‌بندی به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به جزئیات پروژه حلقه حفاظتی شهر و روند فعالیت‌های عمرانی، گفت: اولویت نخست در اجرای این پروژه کیلومتر صفر تا ۹ بوده است که حدفاصل کیلومتر چهار تا ۹ پروژه اجرا شده است و هم‌اکنون از کیلومتر ۲.۵ تا چهار پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مظفر با بیان اینکه در صورت انجام آزادسازی‌ها، طبق برنامه زمان‌بندی حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: برنامه بعدی حدفاصل کیلومتر ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ پروژه حلقه حفاظتی شهر است که بر اساس زمان‌بندی باید تا آخر سال تحویل شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که تا دو ماه آینده آزادسازی‌ها انجام شود که البته کار بسیار دشواری است، سه ماه نخست سال آینده نیز از کیلومتر صفر تا ۹ پروژه انجام خواهد شد و از کیلومتر صفر به بعد تا مجموعه قلب شهر نیز روی محور موجود انجام می‌شود در این صورت ۵۰ درصد حلقه حفاظتی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری کار عام‌المنفعه انجام می‌دهد و هدف در پروژه حلقه حفاظتی شهر تسهیل عبور و مرور و کاهش تصادفات است که انتظار داریم قوه قضائیه، کانون کارشناسان، استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تسهیل قوانین حرکت کنند و شهرداری را بین مردم و ارگان‌های دیگر پاس ندهد.

وی افزود: انتظار شهرداری این است که کانون کارشناسان با جمیع جهات و آنچه به صلاح منافع عمومی است، قیمت‌گذاری اراضی کند تا آزادسازی‌ها راحت‌تر و با هزینه کمتر انجام شود.

کد خبر 564813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.