راهیان نور بهترین فرصت برای «جهاد تبیین» است

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) قزوین گفت: اردوهای راهیان نور، بهترین فرصت برای «جهاد تبیین» برای همه اقشار به‌ویژه جوانان ایران اسلامی در این یادمان‌های نورانی است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ پاسدار علیرضا حیدری‌ با اشاره به برگزاری حرکت فرهنگی بزرگ کاروان راهیان نور و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: اردوهای راهیان نور، از جمله بزرگ‌ترین و مؤثرترین فعالیت فرهنگی کشور است که همواره برگزاری آن مورد تأکید مقام معظم رهبری و دغدغه‌مندان این عرصه است.

وی گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی، از طریق نسلی که در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور فیزیکی داشته است نقش مهمی در احیا و ماندگاری فرهنگ دوران دفاع مقدس دارد و جوانان می‌توانند به‌خوبی با نگرش و دیدگاه رزمندگان، شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس آشنا شوند بنابراین انتقال این فرهنگ مقدس از اصلی‌ترین دغدغه‌های ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) قزوین افزود: اگر فرهنگ ایثار، مقاومت و خودباوری دوران دفاع مقدس به نسل‌های جدید انتقال پیدا کند، بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد. امروز ضرورت دارد فرهنگ ولایت‌مداری رزمندگان دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از شیوع کرونا، استقبال باشکوه جوانان از اردوهای راهیان نور را شاهد بودیم؛ خوشبختانه امسال پس از گذشت دو سال راهیان نور به‌صورت محدود اردوهای در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: اردوهای راهیان نور، بهترین فرصت برای «جهاد تبیین» است و ضرورت دارد که فرهنگ شهادت و ازخودگذشتگی در این اردوها برای جوانان تبیین و بازخوانی شود.

منبع: دفاع پرس

کد خبر 564769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.