نوروزگاه؛ رویدادی برای معرفی فرهنگ غنی شهر باغبادران

شهردار باغبادران گفت: با توجه به این‌که در آستانه شصتمین سالروز تأسیس شهرداری باغبادران قرار داریم، حضور در جشنواره نوروزگاه شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفت تا ضمن گرامیداشت شش دهه شهرنشینی بتوانیم تاریخ کهن و میراث فرهنگی را به شهروندان دیگر شهرهای ایران معرفی کنیم.

حجت الله امینی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ارتباط دو طرفه فرهنگ و گردشگری، اظهار کرد: امروزه برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌ها در شهرهای ایران به عنوان شاخه‌ای جدید از صنعت گردشگری به شمار می‌آید، از این‌رو شهرداری باغبادران در کنار جذب گردشگران طبیعت در مسیر تقویت گردشگری فرهنگی و رویداد حرکت کرده است.

وی افزود: شهر ساحلی باغبادران به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران، دارای آثار تاریخی و فرهنگ غنی است، به همین دلیل لازم است این داشته‌های غنی فرهنگی به همگان معرفی شود، از این‌رو تلاش شده است با برگزاری رویدادهای فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن تمام جوانب و سلیقه‌های مختلف به گونه‌ای عمل شود که شاهد افزایش نشاط شهروندان و گردشگران باشیم.

شهردار باغبادران نوروز را میراث ماندگار و باشکوه فرهنگ و تمدن والای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه شصتمین سالروز تأسیس شهرداری باغبادران قرار داریم، حضور در جشنواره نوروزگاه شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفت تا ضمن گرامیداشت شش دهه شهرنشینی بتوانیم تاریخ کهن و میراث فرهنگی را به شهروندان دیگر شهرهای ایران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در غرفه شهرداری باغبادران علاوه بر به نمایش گذاشتن تولیدات دیجیتال شهرداری، عرضه محصولات تولیدی، کشاورزی، خشکبار و مشاغل خانگی انجام گرفت.

امینی اضافه کرد: هنرمندان شهر نیز در کنار تولیدکنندگان و کشاورزان حضور یافته و محصولات متنوع فرهنگی خود را ارائه کردند تا معرفی باغبادران در حوزه‌های مختلف هنر، فرهنگی، ظرفیت‌های گردشگری، طبیعت بکر و میراث ناملموس شهر در فضایی شاد و با نشاط انجام شود تا علاوه بر تقویت صنعت گردشگری آیین‌های سنتی برای گردشگران با استفاده از هنر معرفی شود.

وی تاکید کرد: در جشنواره نوروزگاه شهرستان لنجان تلاش شد با تبلیغات جاذبه‌های گردشگری فرهنگی شهر ساحلی باغبادران از جمله باورها و آداب و سنن زمینه رشد و توسعه بسترهای گردشگری را با تصویرسازی گردشگری شهری رقم بزند که مورد استقبال شهروندان و گردشگران نیز قرار گرفت.

شهردار باغبادران با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر باغبادران وجود نداشت، اما با واکسیناسیون عمومی و کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به این ویروس منحوس برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های نوروزی در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا زمینه افزایش نشاط شهروندان و گردشگران مهیا شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های نوروز بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی شهرهای ایران است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی شهرداری برگزاری سه جشن نوروزی در این ایام در پارک ساحلی باغبادران با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی است.

امینی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران تلاش کرد ضمن حمایت از هنرمندان بومی با اجرای برنامه‌های متنوع برگرفته از هویت فرهنگی شهر لحظات شاد و مفرحی را برای خانواده‌ها رقم بزند که مورد استقبال شهروندان و گردشگران نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دو ویژه‌برنامه نوروزی نیز با مشارکت شورای اسلامی شهر، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن حمایت از کودکان چتر نیلی و مرکز رشد و شکوفایی پریچهر صفوی برگزار می‌شود تا آداب‌، رسوم و سنت‌های کهن از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا کند و حرکت مؤثری در راستای آشنایی کودکان با فرهنگ ایرانی–اسلامی انجام شود.

کد خبر 564767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.