۱۶۳ ماموریت هلال‌احمر از ابتدای طرح نوروزی/ادامه ترددها تا ۱۶ فروردین‌ماه

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه از بیست‌وپنجم اسفند سال ۱۴۰۰ تا نهم فروردین‌ماه سال جاری، هلال‌احمر استان اصفهان به ۱۶۳ مأموریت اعزام شده است، گفت: متعاقب افزایش ترددها و نبود ممنوعیت حوادث افزایش یافته‌اند و پیش‌بینی می‌شود ترددها تا شانزدهم فروردین ادامه داشته باشد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از بیست‌وپنجم اسفند سال ۱۴۰۰ تا نهم فروردین‌ماه سال جاری، هلال‌احمر استان اصفهان به ۱۶۳ مأموریت اعزام شده است، در حالی که تعداد مأموریت‌های هلال‌احمر استان اصفهان در بازه زمانی بیست‌وپنجم اسفند ۱۳۹۹ تا نهم فروردین‌ماه سال گذشته، ۱۰۱ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد مأموریت‌های جاده‌ای هلال‌احمر از ۵۹ مورد به ۹۳ مورد افزایش یافته است، افزود: در بازه زمانی مذکور تعداد مأموریت‌های شهری با دو مورد کاهش از ۱۶ مورد به ۱۴ مورد تقلیل یافته و خدمات حضوری هلال‌احمر استان با ۳۱ مورد افزایش از ۱۵ مورد به ۴۶ مورد رسیده است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: هلال‌احمر استان اصفهان از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری، به یک مأموریت مرتبط با برف و کولاک، یک مأموریت مرتبط با سیل و آب‌گرفتگی، سه مأموریت مرتبط با طوفان و دو مأموریت مرتبط با کوهستان اعزام شده است.

برگزاری دوره بازآموزی برای نجاتگران و پرسنل هلال‌احمر

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های امداد آمادگی نسبتاً خوب و قابل قبولی حاکم است، ادامه داد: قبل از شروع طرح نوروزی سال جاری، دوره بازآموزی برای همه نجاتگران و پرسنل هلال‌احمر استان برگزار، تجهیزات و امکانات پایگاه‌ها بازبینی شد و اگر نیاز به تعمیرات و رفع عیب بود، در حد امکان اقدام شد، همچنین مجدداً در روز بیست‌وهشتم اسفندماه نیز تیم‌های ارزیاب سرکشی‌های خود از پایگاه‌ها را انجام دادند.

کریمی اضافه کرد: عوامل امدادی به صورت ۲۴ ساعته در موارد امدادخواهی مردمی یا امدادخواهی از سمت سایر دستگاه‌ها، در صحنه حضور پیدا کردند و عملیات امدادرسانی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه پیک دوم سفرها از روز شنبه آغاز شده است و ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متعاقب افزایش ترددها و نبود ممنوعیت تردد، وقوع حوادث نیز افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود ترددها همچنان تا اواخر تعطیلات نوروزی و شانزدهم فروردین‌ماه ادامه داشته باشد.

کد خبر 564711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.