نوروزگاه آئینه تمام‌نمای آئین و سنن اصیل شهروندان زرین‌شهر است

شهردار زرین‌شهر گفت: در ویژه برنامه نوروزگاه علاوه بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و شاد تلاش شد مشاغل کهن و آداب رسوم گذشتگان که امروز در حال فراموشی است از زوایای مختلف با استفاده از هنر به نسل‌های جوان معرفی شود.

حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه افتتاح جشنواره نوروزگاه در پارک ساحلی زرین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نوروز به‌عنوان یک رخداد منحصربه‌فرد نشان از نبوغ، تمدن و دانش ایرانیان دارد و استفاده از این ظرفیت عظیم می‌تواند سبب معرفی داشته‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی شود.

وی افزود: عید نوروز یکی از مهم‌ترین رخدادها برای شهروندان زرین‌شهر به شمار می‌آید چراکه در این ایام آئین‌ها و رسوم مختلفی وجود دارد که با وجود گذشت سالیان طولانی همچنان سینه به سینه منتقل و در حال برگزاری است.

شهردار زرین‌شهر ادامه داد: با توجه به آغاز دوباره سفر پس از گذشت دو سال به دلیل شیوع ویروس کرونا، شهرداری زرین‌شهر تلاش کرد برنامه‌های نوروز امسال با شور و نشاط بیشتری برگزار شود از این رو برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری ویژه برنامه نوروزگاه انجام شد.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری زرین‌شهر بر این باور است که پرداختن به پیشینه، فرهنگ و تمدن زرین‌شهر منجر به شکوفایی هر چه بیشتر این شهر و مطرح شدن آن خواهد شد و از سوی دیگر معرفی داشته‌های فرهنگی و تلاش برای احیای آن گامی مهم در راستای صیانت از هویت و اصالت مردمان این خطه طلایی است.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه با نوآوری می‌توان ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری تاریخ پرافتخار گذشته خطه طلایی ایران را به نسل‌های مختلف معرفی کرد، گفت: نوروزگاه فرصت بسیار خوبی فراهم کرد تا با استفاده از ظرفیت اقوام، هنرمندان، کسبه قدیمی شهر و… به معرفی آداب و رسوم، سنت‌ها، پیشه‌های کهن و ظرفیت‌های فرهنگی با استفاده از جلوه‌های هنری پرداخته شود.

وی نوروزگاه را آئینه تمام نمای آئین و سنت‌های اصیل شهروندان زرین‌شهر دانست و اضافه کرد: در ویژه برنامه نوروزگاه علاوه بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و شاد تلاش شد مشاغل کهن و آداب رسوم گذشتگان که امروز در حال فراموشی است از زوایای مختلف با استفاده از هنر به نسل جوان معرفی شود.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه برگزاری اینگونه برنامه‌های فرهنگی تأثیر خوبی در ایجاد سرمایه اجتماعی خواهد داشت، تصریح کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت که اجرای این طرح در مرکز شهرستان لنجان با حضور شهرداری‌های ۹ گانه، دهیاری‌ها و ادارات و نهادهای مختلف وحدت و تعامل فزاینده مسئولان را به نمایش گذاشت که قطعاً ثمرات بسیاری را برای این شهرستان در سالی که مزین به شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده ویژه برنامه نوروزگاه مورد استقبال شهروندان، گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است و بر همین اساس در تلاش هستیم در ایام مختلف سال همچون روز زرین‌شهر با برگزاری این‌گونه ویژه برنامه‌ها علاوه بر آشنایی شهروندان با شخصیت‌های برجسته و فرهنگ کهن خطه طلایی ایران، نشاط، امید، سلامت و سر زندگی را به شهر تزریق کنیم.

کد خبر 564709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.