آیا اعضای اهدایی افراد مبتلا به کرونا ایمن است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اعضای اهداکنندگان متوفی مبتلا به کووید-۱۹، ایمن است و خطری برای دیگران به همراه ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ایمن بودن اعضای اهدایی افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، پیوندهایی را ارزیابی کردند که در آن دو کبد و دو ترکیب از کلیه / لوزالمعده از چهار اهداکننده که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود، به چهار فرد گیرنده داده شد.

افراد اهداکننده بر اساس نوع عضو، مدت و شدت بیماری کووید -۱۹ و خطر بروز لخته خون در عضو یا عروق اهدایی، ارزیابی شدند. یک پیگیری ۴۶ روزه پس از دریافت اعضای جدید نشان می‌دهد که هیچ‌یک از گیرندگان از طریق پیوند اعضا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشدند، و هیچ‌کدام از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که با بیماران در تماس بودند نیز به ویروس کرونا آلوده نشدند.

به گفته محققان، اعضای اهداکنندگان متوفی مبتلا به بیماری کووید -۱۹، ایمن است و خطری برای دیگران به همراه ندارد. با این وجود، تحقیقات بر اعضای پیوندی اهداکنندگان که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا بوده‌اند، هنوز در مراحل اولیه است و لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود. شیوع ویروس کرونا کمبود اعضای بدن برای اهدا را تشدید کرده است، زیرا جراحان همواره نگران استفاده از اعضای اهداکنندگان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بوده‌اند.

کد خبر 564702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.