احداث بیش از ۱۰ مدرسه با حمایت مدیریت شهری فردیس

عضو شورای اسلامی شهر فردیس گفت: بیش از ۱۰ مدرسه با حمایت مدیریت شهری فردیس در سال جدید احداث می‌شود.

سید معظم معصوم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر فردیس، اظهار کرد: در این کمیسیون بنا به وظایف ذاتی اعضای کمیسیون لوایح از طرف شهرداری ارجاع و بررسی می‌شود، در این راستا با بررسی لوایح و آسیب‌شناسی انجام شده موفق شده‌ایم، این مشکلات و معضلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در این میان کارشناسی زمین‌ها و املاک و اراضی انجام شد، چرا که از سوی کارشناسان دادگستری صلاح شهرداری لحاظ نمی‌شد، پس از آن در مکاتباتی با دادستان شهرستان فردیس در این خصوص اقدامات مؤثری انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس افزود: شاهد افزایش عوارض و بهای خدمات بودیم که در این خصوص نیز با تصویب دفترچه مربوطه موفق شدیم بخشی از دغدغه سازندگان را رفع کنیم.

وی با اشاره به مسئله انتزاع، اضافه کرد: در نشستی با مجموعه مدیریت شهری کرج مسئله انتزاع بررسی و مذاکراتی نیز انجام شد و ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در خصوص اموال منقول و غیرمنقول تصمیم‌گیری شود.

معصوم‌زاده در خصوص کمبود سرانه آموزشی فردیس در سایه مهاجرت‌پذیر بودن این شهر، گفت: با در نظر گرفتن صرف و صلاح شهر چهار جلسه برای احصای املاک آموزشی برگزار و مقرر شد، مدارس به موازات مسئله بیمارستان پیگیری شود و در این زمینه نامه‌ای به شهرداری نیز ارجاع شد که البته تاکنون پاسخی داده نشده است، به منظور اجرای این طرح و احصای املاک آموزشی فردیس نیاز است ضمن طراحی یک سایت املاک آموزشی که در اختیار غیر است و متراژ قابل توجه‌ای دارد شناسایی شود و با استقرار اداره راه و شهرسازی در شهرستان این اراضی تهاتر شود.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم حدود ۱۰ تا ۱۵ قطعه به صورت رایگان به آموزش‌وپرورش تخصیص یابد، ادامه داد: برای احداث مدرسه در این اراضی ابتدا ۳۰ درصد خیران و سپس ۷۰ درصد هزینه را نوسازی مدارس تقبل خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس از نشست با استاندار البرز خبر داد و افزود: نگاه نماینده عالی دولت در این خصوص مساعد بوده و وعده حمایت ویژه وی را گرفته‌ایم که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ این اراضی احصا شود.

وی اضافه کرد: تراکم کلاس‌های درسی و مدارس در فردیس بالا است و مردم در ایام سال با مشکل مواجه هستند، بنابراین امیدواریم بتوانیم خدمتی ماندگار به شهروندان فردیسی داشته باشیم.

کد خبر 564690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.