ساخت‌وسازها در شهرکرد وضعیت خوبی ندارد

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: با توجه به درآمد پایین مردم ساخت‌وسازها در شهر وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _سه‌شنبه، نهم فروردین‌ماه_ در دیدار نوروزی مدیریت شهری با مدیرکل امور مالیاتی استان، ضمن تشکر از همکاری و مساعدت امور مالیاتی با شهرداری، اظهار کرد: کمک‌های دولت به شهرداری‌ها بسیار ناچیز است و بخش عمده خدمات در شهرها به عهده شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مدیریت شهری افزود: با توجه به درآمد پایین مردم، ساخت‌وسازها وضعیت خوبی ندارند و جرایم در تخلفات ساختمانی برای شهرداری‌ها مطلوب نیست، اما خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌دهند، چندین برابر است.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی کمک و مساعدت بیشتری به شهرداری داشته باشند و با نگاه ویژه‌ای به مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری باید شکل بگیرد.

کوروش بیگدلی، مدیرکل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، اظهار کرد: اولویت سازمان امور مالیاتی پرداخت عوارض و وصول آن به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه چهارمحال‌وبختیاری سال گذشته جزو استان‌های برتر در وصول پرداخت عوارض بوده است، افزود: بر اساس ظرفیت و پتانسیل استان مالیاتی مضاعف و بیشتر دریافت نشده است و از هیچ‌گونه مساعدت و همراهی با شهرداری دریغ و کوتاهی نمی‌کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه سال گذشته ۶۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شد، خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی تاکنون توقع خدمات ویژه از شهرداری را نداشته است، اما همراهی بسیاری با شهرداری‌ها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در راستای فرهنگ‌سازی مکان یا خیابانی به نام مالیات نام‌گذاری شود تا مردم ترغیب به پرداخت مالیات و عوارض شوند.

بیگدلی با بیان اینکه هر گونه مواردی که به نظر می‌رسد بتواند به مدیریت شهری کمک کند، در جلسات تخصصی بررسی و در اولویت قرار خواهد گرفت، گفت: شهرکرد شهر تمیز و پاکیزه‌ای است و باید قدردان تلاش خدمات شهری باشیم، بنابراین هر کجا نیاز باشد کمک خواهیم کرد.

کد خبر 564570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.