حضور شهروندان و گردشگران نوروزی بر سر مقبره خواجه نظام‌الملک

کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در روز نهم فروردین‌ماه همچون روزهای گذشته در نوروز ۱۴۰۱، میزبان شهروندان اصفهانی و گردشگران نوروزی است و رویدادها و برنامه‌های متعددی را در نقاط مختلف شهر برای آن‌ها تدارک دیده است.

به گزارش ایمنا، برنامه «موزه‌گرد» با محوریت گشت و گذار در موزه‌های شاخص اصفهان در این روز مخاطبانش را به مقبره خواجه نظام‌الملک واقع در خیابان ولی عصر (عج)، خیابان خواجه نظام می‌برد تا از راز و رمز شنیدنی این مکان تاریخی را برای آن‌ها روایت کند.

برنامه «۷ هزار پا»، با محوریت برپایی «جشنواره مچ‌اندازی» از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز از ساعت ۱۵ در پارک کوهستانی صفه برگزار می‌شود.

برنامه‌های دیگری که امروز نهم فروردین‌ماه برگزار می‌شود، «۱۰ قرن» با محوریت بازسازی اصفهان قدیم با رویکرد نوروزی است که از ساعت ۱۶ در میدان امام علی (ع) برپا می‌شود و برنامه «۱۴۰۰ گز» نیز از ساعت ۱۶ در میدان امام خمینی (ره) میزبان گردشگران نوروزی و شهروندان است.

سومین و آخرین روز برگزاری «شب شعر و موسیقی صائب» نیز امروز از ساعت ۱۹ در آرامگاه صائب، واقع در خیابان صائب برگزار می‌شود؛ برپایی بازارچه صنایع دستی، تهیه کارت پستال نوروزی و نقاشی ویژه کودکان همراه با اجرای شب شعر و موسیقی با حضور پنج شاعر برجسته اصفهان از بخش‌های مختلف این برنامه خانواده‌محور است.

امروز نهم فروردین برنامه «۹۰ دقیقه» نیز با محوریت سرگرمی و تفریح خانوادگی از ساعت ۱۵ در باغ غدیر برگزار می‌شود. «۳۷ درجه» برنامه دیگری است که با هدف پایش سلامت از ساعت ۹ صبح در پارک ناژوان میزبان علاقه‌مندان بوده است.

علاقه‌مندان به بهره‌مندی از برنامه‌های نوروزی، همچنین می‌توانند از ساعت ۱۶ مهمان برنامه «۲۳ هزارجان» در گلستان شهدا باشند که در هر یک از ایام نوروز به معرفی یکی از شهدای شاخص اصفهان می‌پردازد؛ در این روز برنامه «۱۰۰۰ سال نوری» نیز در مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است تا مخاطبان را با ظرفیت‌های معنوی این آرامستان تاریخی آشنا کند.

کد خبر 564568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.