«آیت‌الله ری‌شهری» در خدمت به خلق درخشید

امام جمعه کاشان گفت: «آیت‌الله ری‌شهری» در زمینه نشر و ذخیره احادیث همچون نگینی درخشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی اظهار کرد: عالمان دینی همچون علامه فیض کاشانی‌ها، ملأ فتح‌الله‌ها و ری‌شهری‌ها همواره در مسیر خدمت به قرآن و اهل‌بیت (ع) قدم برداشته‌اند.

وی به تبیین شخصیت این عالم ربانی پرداخت و افزود: خدمات ارزنده آیت‌الله محمدی ری‌شهری در زمینه نشر و ذخیره احادیث، چون نگینی در حوزه‌های علمیه فرهنگ شیعه می‌درخشد.

امام جمعه کاشان با اشاره به ایستادگی مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در مسیر انقلاب و دفاع از ولایت، خاطرنشان کرد: آن یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، در حساس‌ترین برهه‌های انقلاب، در محوری‌ترین جایگاه‌های سیاسی و اطلاعاتی و معنوی قرار گرفت و شایستگی‌های خود را برای همگان به اثبات رساند.

وی تصریح کرد: این مرد بزرگ با دریافت و جذب عمقی احادیث هرکجا مسئولیتی عهده‌دار شد، منشأ خیر و برکت برای نظام و انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه آیت‌الله ری‌شهری در طول عمر شریف خود در جبهه انقلاب اسلامی ثابت‌قدم و استوار بود، اظهار کرد: این عالم مجاهد در کنار تمام مسئولیت‌های خطیر در جمهوری اسلامی، همواره با حفظ موازین دینی و اخلاقی، برای ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تلاشی خستگی‌ناپذیر داشت.

وی افزود: آیت‌الله ری‌شهری در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، با شهامت، شجاعت، دلاورمردی و صلابت توانست کانون‌های فساد را در کشور ریشه‌کن کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به علاقه آیت‌الله ری‌شهری به تحصیل در دوران طلبگی در نجف اشرف اشاره کرد و افزود: آیت‌الله ری‌شهری در دوران طلبگی خود در نجف اشرف، با علاقه بسیار از محضر علمای بزرگی مانند آیت‌الله مشکینی بهره می‌برد.

وی به خدمات آیت‌الله ری‌شهری در عرصه ترویج فرهنگ علوی، حسینی و فاطمی در جامعه اشاره و اظهار کرد: این عالم بزرگ توانست علم را با ادب آمیخته و فکر را با تواضع دم‌ساز کند و احساس و عواطف را نیز با قاطعیت و سلامت همراه کند.

به گزارش ایمنا؛ عضویت در مجلس خبرگان رهبری، تصدی وزارت اطلاعات، دادستان کل کشور، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و تأسیس و مدیریت دانشگاه قرآن و حدیث از جمله مسئولیت و خدمات آیت‌الله محمدی ری‌شهری بوده است. این فقیه عالی‌قدر دوم فروردین امسال در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 564545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.