محل اختفای گروه سازماندهی شده متکدیان در اصفهان پلمب شد

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان‌ گفت: محل نگهداری و اختفای گروه سازماندهی شده اتباع خارجی که در پوشش افراد بی‌بضاعت اقدام به تکدی‌گری می‌کردند، با هوشیاری کارکنان کنترل نظارت شهرداری پس از دریافت دستور مقام قضائی و با همکاری نیروی انتظامی تخلیه و پلمب شد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گروه سازماندهی شده متکدیان که مهاجران غیر مجاز و از اتباع خارجی بودند در محلی در محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان فعالیت می‌کردند که در این راستا با اقدام به موقع کارکنان کنترل نظارت شهرداری پس از دریافت دستور مقام قضائی و با همکاری نیروی انتظامی این محل تخلیه و پلمب شد و پرونده مربوطه جهت سیر مراحل تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

وی با تاکید بر بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر تکدی‌گری قشرهای آسیب‌پذیر جامعه و ارائه راهکارهای ساماندهی متکدیان، تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی، تکدی‌گری جرم و یک ناهنجاری اجتماعی است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون کسانی که تکدی‌گری را پیشه خود قرار دهند و از این راه امرار معاش کنند، به حبس محکوم می‌شوند، ادامه داد: طبق ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی، هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود، علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد.

ابوطالبی تاکید کرد: در ماده ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی آمده است که هر کس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد کلیه اموالی که از طریق به دست‌آورده است محکوم خواهد شد.

محل اختفای گروه سازماندهی شده متکدیان در اصفهان پلمب شد

کد خبر 564540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.