۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
بزرگترین چالش شهرداری رزوه چیست؟

شهردار رزوه گفت: نبود منابع مالی و درآمد پایدار شهری، بدهی شدید شهرداری به پیمانکاران و کسبه از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی شهرداری رزوه است.

جعفر یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ اصلی‌ترین اولویت شهرداری رُزوه تعبیه مبلمان شهری با هدف بهبود کیفیت محیط شهری، زیباسازی و ایجاد فضای بصری مناسب فضاهای شهری و اصلاح ساختار ظاهری شهر به ویژه بحث زیباسازی و ساماندهی ۳ ورودی شهر رُزوه متناسب با شأن و منزلت شهروندان است.

وی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ساماندهی فضای سبز شهری و آسفالت معابر از دیگر اولویت شهرداری روزه دانست و افزود: وضعیت فعلی شهرداری در شرایط مساعدی نیست و باعث ایجاد مشکلات در اهداف پیش رو و وقفه در اجرای برنامه‌ها شده که بیشتر مربوط به نبود اعتبار است.

شهردار رُزوه خاطرنشان کرد: عدم تخصیص بودجه و اعتبار مناسب برای پرداخت بدهی شهرداری، و عدم کارشناسی دقیق در اجرای پروژه‌ها و اولویت بندی اجرای پروژه‌های نیمه تمام باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به شهرداری شده است.

یادگاری ادامه داد: نبود منابع مالی و درآمد پایدار شهری، بدهی شدید شهرداری به پیمانکاران و کسبه و از طرفی بی‌توجهی به شهرداری‌های کوچک در برنامه‌های کلان ملی، نابرابری در تخصیص خدمات و امکانات شهری از عمده چالش‌ها و مشکلات پیش روی شهرداری رُزوه است.

وی تصریح کرد: شهرداری میراث دار بدهی‌هایی است که مجموعه را با مشکلات زیادی در تأمین بودجه مورد نیاز تسویه مطالبات پیمانکاران مواجه نموده است و البته که وظیفه ما پاسخگویی به مطالبات پیمانکاران است، اما شرایط به وجود آمده برای شهرداری و بستانکاری پیمانکاران، انجام برنامه‌های عمرانی، زیربنایی مورد نظر شهرداری و شورای شهر را با مشکل مواجهه کرده و با توجه به این موارد اولویت نخست شهرداری در بحث برنامه‌های شهری تسویه با پیمانکاران جهت برقراری آرامش محیط کاری و تسویه بدهی است.

شهردار رُزوه با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی مبلغ آن در قالب موافقت نامه‌های مربوطه فی‌مابین شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صورت می‌گیرد، گفت: اعتبارات ارزش افزوده استانی بر حسب سرانه جمعیت شهری به شهرداری واریز و صرف هزینه‌های جاری و عمرانی می‌شود.

کد خبر 564489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.