۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مکث کنید و به کرونا بیندیشید

شورای شهر لیدز از مردم سرتاسر شهر خواست که در روز ملی تأمل، همگی درباره تأثیر همه‌گیری کووید -۱۹ طی دو سال گذشته فکر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "روز ملی تأمل" توسط مؤسسه خیریه ماری کوری سازماندهی شده است؛ این روز فرصتی برای تأمل درباره فقدان‌های دسته‌جمعی، حمایت از بازماندگان مصیبت‌ها و افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و اعلام امیدواری نسبت به داشتن آینده‌ای بهتر محسوب می‌شود. یکی از برگزارکنندگان اصلی این روز در انگلستان، مؤسسه "لیدز در حال مرگ" است که به مردم کمک می‌کند درباره مرگ و سوگواری، ترس‌های خود در این زمینه و اندوه ناشی از فقدان عزیزانشان صحبت کنند و برای مراحل پایانی زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.

شورای شهر لیدز در روز ملی تأمل از مردم سرتاسر شهر خواست که اندکی مکث داشته باشند و درباره تأثیرات ناشی از کووید -۱۹ در سال گذشته بر زندگی خود و مردم سراسر جهان فکر کنند. برنامه شورای شهر در این روز شامل سکوت دسته‌جمعی به مدت یک دقیقه رأس ساعت ۱۲ ظهر، تشویق مردم به رعایت این سکوت و گردهم آمدن برای گرامیداشت عزیزان در گذشته خود و غلبه بر چالش‌های ناشی از این فقدان، نورپردازی ساختمان مدنی شهر به رنگ زرد در طول شب و راه‌اندازی یک کافه مرگ مجازی توسط انجمن سوگواری لیدز بین ساعت سه تا چهار بعدازظهر بود که فضایی اختصاصی برای تشویق ساکنان به صحبت درباره مرگ و فقدان در یک محیط آرام و به اصطلاح سبک شدن آن‌ها فراهم آورد.

یکی از اعضای شورای شهر لیدز در این زمینه گفت: شکی نیست که کووید -۱۹ تأثیر بسیاری بر زندگی همه افراد داشته است. روز ملی تأمل نیز فرصتی فراهم می‌کند که مکث کنیم و درباره فقدان بی‌سابقه و اندوه دردناک ناشی از این بیماری فکر کنیم که بسیاری از مردم جهان با تمام وجود آن را تجربه کرده‌اند یا در آینده تجربه خواهند کرد. همه را تشویق می‌کنم که در روز ملی تأمل نقش خود را ایفا کنند و زمانی هر چند کوتاه را به فکر کردن در این زمینه بپردازند.

عضو اجرایی شورای لیدز در بخش سلامت عمومی و سبک زندگی فعال نیز، گفت: روز ملی تأمل فرصتی است تا لحظه‌ای وقت بگذاریم، به کسانی که دیگر در بین ما نیستند و به خانواده‌هایی که این مصیبت را پشت سر گذاشته‌اند فکر کنیم و به آینده نگاهی مثبت داشته باشیم. من در این روز قدردان جوامع سراسر لیدز هستم که گردهم آمدند تا عشق و تفاهم را برای مردمی فراهم کنند که بیش از همه به آن نیاز داشتند.

کد خبر 564488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.