ایجاد تأسیسات هیدروژن در نمونه اولیه شهر هوشمند ژاپنی

تویوتا موتور، برای تولید و استفاده از هیدروژن در یک ایستگاه سوخت‌گیری نزدیک شهر در حال توسعه «وُون‌سیتی» واقع در استان شیزوئوکای ژاپن، با «ائنیوس» همکاری خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال برنامه‌های سال گذشته برای ساخت یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در نزدیکی وُون‌سیتی (Woven City)، نمونه اولیه شهر هوشمند در حال توسعه در شهر سوسونو واقع در استان شیزوکا ، شرکت‌های «تویوتا موتور» و «ائنیوس» قرارداد مشترکی برای بررسی امکان تولید هیدروژن بدون دی‌اکسید کربن در این جایگاه منعقد کردند.

«تویوتا موتور» شرکتی واقع در کارخانه «هیگاشی‌فوجی» است که به دنبال جان بخشیدن به فناوری‌های جدید در محیط واقعی در زمینه‌هایی مانند رانندگی خودکار، جابجایی شخصی، روباتیک و هوش مصنوعی، پس از ۵۳ سال فعالیت در عرصه خودروسازی، در دسامبر ۲۰۲۰ از تولیدکننده خودرو به یک شرکت حمل‌ونقل تغییر کاربری داد. «ائنیوس» نیز یک پالایشگاه ژاپنی است که در سال ۱۸۸۸ تأسیس شد، بیش از یک سوم سوخت مورد نیاز هواپیماهای ژاپنی را تأمین می‌کند و فعالیت‌های تجاری خود را در بخش انرژی و فلزات غیر آهنی توسعه داده است.

مطابق با طرح‌های پیشنهادی، در ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژنی وون‌سیتی، دستگاه‌های الکترولیز نصب خواهد شد که با استفاده از برق تولیدشده توسط انرژی‌های تجدید پذیر، هیدروژن تولید می‌کنند. با در نظر گرفتن احتمال قطعی برق، یک ژنراتور ثابت پیل سوختی نیز در این جایگاه نصب خواهد شد. هدف از این اقدام برآورده کردن نیازهای انرژی کاربران وسایل نقلیه الکتریکی پیل سوختی (FCEVs) در وون‌سیتی و شهر سوسونو و همچنین کمک به تحقق هدف ایجاد جامعه‌ای فاقد کربن است.

ایجاد تأسیسات هیدروژن در نمونه اولیه شهر هوشمند ژاپنی

«تویوتا موتور» و «ائنیوس» همچنین در زمینه تحقیق و طراحی یک سیستم مدیریت عرضه و تقاضای هیدروژن کارآمد نیز فعالیت خواهند داشت و «ائنیوس» اعلام کرده است که در نظر دارد ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژنی را پیش از افتتاح وون‌سیتی در سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ راه‌اندازی کند.

کار روی پروژه توسعه شهر هوشمند ژاپن از سال ۲۰۲۱ در راستای ایجاد خانه‌ای برای دوهزار ساکن و محلی برای آزمایش و توسعه طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته با هدف کربن‌صفر شدن و ایجاد «ایمن‌ترین شهر برای جابجایی» در جهان آغاز شد.

وون‌سیتی دارای سه نوع خیابان درهم‌تنیده برای وسایل نقلیه خودران، عابران پیاده و دارندگان اتومبیل‌های شخصی، همچنین یک جاده زیرزمینی برای حمل‌ونقل کالا خواهد بود. این شهر در ابتدا محل اقامت ۳۶۰ نفر از جمله سالمندان، خانواده‌های دارای فرزندان خردسال و مخترعان خواهد داد و در نهایت پذیرای جمعیتی بالغ بر دوهزار نفر از جمله کارمندان شرکت «تویوتا موتور» خواهد بود.

وون‌سیتی بر اساس سه رکن در حال توسعه است؛ رکن اول اینکه شهری انسان‌محور باشد که با توجه به نیازهای افراد مختلف، زندگی روزمره شادتری برای انسان‌ها فراهم کند. رکن دوم اینکه یک مسیر آزمایشی زنده برای جابجایی ایجاد کند که در آن محققان، مهندسان و دانشمندان ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های آینده را به صورت مجازی و در دنیای واقعی آزمایش کنند و به جهان نشان دهند و رکن سوم اینکه شهری در حال تکامل باشد که ریشه در رویکرد کایزن (بهبود مستمر) تویوتا دارد و بر ایده‌های جدیدی تمرکز داشته باشد که جابجایی بهتر اطلاعات، کالاها و افراد را فراهم می‌کند.

ایجاد تأسیسات هیدروژن در نمونه اولیه شهر هوشمند ژاپنی

کد خبر 564481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.