ترکیب احتمالی تیم‌ملی فوتبال ایران برابر لبنان

تیم‌ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد میزبان لبنان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی فوتبال کشورمان امروز سه‌شنبه رأس ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام‌رضا (ع) شهر مشهد در چارچوب آخرین بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از تیم‌ملی فوتبال لبنان پذیرایی می‌کند تا به کارش در مقدماتی جام‌جهانی پایان دهد و آماده قرعه‌کشی جام‌جهانی و حضور در این رویداد بزرگ شود.

بازی با لبنان آنچنان تشریفاتی هم نیست و تیم‌ملی فوتبال کشورمان در صورتی‌که بتواند لبنان را شکست دهد، اگر کره‌جنوبی در دیدار پایانی‌اش متوقف شد ایران مجدداً به صدر جدول مرحله گروهی و احتمالاً رنکینگ نخست آسیا برمی‌گردد.

اسکوچیچ کلید دروازه را به بیرانوند برمی‌گرداند؟

در سه دیدار گذشته تیم‌ملی امیر عابدزاده دروازه‌بان ما بود اما پس از اشتباه عجیبش در دیدار مقابل کره‌جنوبی که منجر به شکست ایران شد با انتقادات زیادی روبرو شد و به‌نظر می‌رسد پس از این هجمه‌ها اسکوچیچ در جدال برابر لبنان بیرانوند را فیکس کند. البته حسین حسینی هم شانس قرار گرفتن در درون دروازه‌مان را در آخرین دیدار گروهی دارد.

چالش خط دفاعی و تغییرات اجباری

با توجه به مصدومیت شجاع خلیل‌زاده و غیبتش در دیدار فردا، سیدمجیدحسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان محتمل‌ترین زوج خط‌دفاعی ایران هستند؛ در سمت چپ و راست دفاعمان نیز بعد از انتقادات دیگری که به اسکوچیچ در انتخاب مدافع راست وارد شد ممکن است سرمربی کروات ایران در این بازی از دانیال اسماعیلی‌فر در سمت راست استفاده کند و دفاع چپ نیز دوباره به امید نورافکن سپرده شود.

خط میانی یوزها نقطه‌قوت ایران

احمد نورالهی گزینه‌یک حضور در میانه‌زمین است، در کنار نورالهی، مهدی‌پور یا سرلک زوج وی خواهد بود. در پست وینگر نیز علی قلی‌زاده و وحید امیری قابل پیشبیی‌ترین نفرات برای حضور مقابل لبنان خواهد بود. البته با بازگشت علیرضا جهانبخش از دوران قرنطینه می‌توان روی حضور کاپیتان ایران در زمین حساب باز کرد.

خط حمله باز هم بدون طارمی و سردار ناآماده

در بازی سخت و حساس مقابل کره‌جنوبی، تیم‌ملی فوتبال کشورمان از نبود مهدی طارمی به‌دلیل ابتلایش به ویروس کرونا رنج می‌برد و این کاملاً در خط حمله مشهود بود. دیروز هم دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لبنان اعلام کرد طارمی هنوز تستش مثبت است و به‌دلیل شرایط جسمانی ایران را همراهی نمی‌کند. همچنین سردار آزمون هنوز در شرایط ایده‌آلش قرار ندارد و ممکن است نتواند همان بازی همیشگی‌اش را انجام دهد. ضمن اینکه کریم انصاری‌فرد با تجربه در سالروز تولدش به‌خاطر اتفاق عجیب در جشن تولدش و پارگی ابرو و آسیب چشمش به‌دلیل برخورد کیک به صورت وی، ممکن است باز هم مورد استفاده قرار نگیرد. باید دید ایران می‌تواند لبنان را در خط حمله آزار دهد یا نبود مهاجمان اصلی کارمان را سخت می‌کند. اللهیار پس از حضور نصفه‌ونیمه در برابر کره‌جنوبی شانس بازی کردن به‌عنوان بازیکن فیکس را دارد.

ترکیب احتمالی تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل لبنان

علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، احمد نورالهی، مهدی مهدی‌پور، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، اللهیار صیادمنش.

کد خبر 564470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.