مخالف با انتخاب شهردار قبلی شهرکرد بودم

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف با انتخاب شهردار قبلی شهرکرد بودم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد راستینه امروز - دوشنبه هشتم فروردین- در دیدار نوروزی با مدیریت شهری شهرکرد، اظهار کرد: طبیعت اجرای کار، نقد است، اما مستحضر هستید که از ابتدای تشکیل شورای ششم تاکنون حتی یک نقد به شورا نداشته‌ام و برای انتخاب شهردار ورود نکردم چراکه اعتقاد داشتم هفت عضو شورا قطعاً همه جوانب را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه بنده مخالف با انتخاب شهردار قبلی بودم، گفت: نیروی بومی با همه اشکالات ارجحیت دارد به نیروی غیر بومی چراکه سبک زندگی در استان ما متفاوت است و نیروی بومی به صورت کامل نسبت به شهر و مشکلات شهر و سبک زندگی مردم شناخت دارد اما هر تصمیمی شورا بگیرد تکریم آن‌ها بر ما واجب است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهردار بومی ظرفیت و توان نیروها را می‌شناسد و مطالبه‌گری از کارکنان را به درستی می‌داند اما فرهنگ بومی ما، مدیر غیربومی را بر نمی‌تابد و کارشکنی افزایش می‌یابد.

راستینه با اشاره به اینکه قصد بنده تضعیف شورا نبوده است اما باید به مردم پاسخ دهیم، ادامه داد: نقد من، نقد به تصمیم اعضای شورا مبنی بر برکناری شهردار نبود بلکه نقد به فرآیند انتخاب بود و قطعاً تصمیم شما برای اجرای قانون و برکناری شهردار، شجاعت اعضای شورا را نشان داد و شجاعانه تصمیم گرفتید.

وی با بیان اینکه شهردار و مدیر جدید باید شهر را بشناسد و نسبت به سبک زندگی مردم آشنا باشد، گفت: در شهرداری نیروهای مختلف با فرهنگ‌های مختلف وجود دارد بنابراین باید جنس دستگاه به گونه‌ای تنظیم شود که عاشقانه برای دستگاه و برای شهر کار کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح کمربندی ۱۵ خرداد تصریح کرد: برای اجرای این طرح، اصل و مبنا و پایه طرح شهرداری است و خارج از آن نباید انجام شود اما اگر نیاز به تغییر باشد باید به یک توافق جمعی رسید.

راستینه با اشاره به مشکلات منظریه گفت: برای منظریه ۳۸ میلیارد تومان اعتبار از وزارتخانه اخذ و به راه و شهرسازی تحویل شد، بنابراین اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر در سطح ملی گره‌ای وجود داشته باشد پیگیری و رفع می‌کنیم.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت آراء نمایندگان گفت: ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کردیم که آراء ما به صورت شفاف به اطلاع مردم رسانده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های در دستور کار مجلس بیان کرد: سامانه فروشگاهی یکی از طرح‌های در دستور کار مجلس است که دولت مکلف است تا پایان سال جاری طرح را اجرا کند و تمام اصناف و پزشکان موظف هستند از دستگاه پز استفاده کنند در غیر این صورت پروانه اشتغال آن‌ها ابطال می‌شود.

راستینه ادامه داد: طرح تعارض منافع نیز در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از کار شکنی‌ها در اصناف مختلف جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 564444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.