نقش مدیریت شهری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حمایت کردن از گروه‌های دانش‌بنیان وظیفه استاندار و مدیریت شهری است، گفت: از وظایف شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل ایده‌ها به فناوری است، اگر این شرکت‌ها از سوی مدیریت شهری و استانداری حمایت شوند، قطعاً ایده‌ها به فناوری تبدیل می‌شود.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در اصفهان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را سال "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی" نام‌گذاری کرده است، با توجه به منویات ایشان این موضوع نباید تنها در حد یک شعار باشد، بلکه باید به صورت کاربردی و عملی اجرا شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان شرکت‌های علمی و تحقیقاتی در کنار دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی قرار دارند، ادامه داد: این اتفاق رشد بسیار خوبی را در بحث تولید دانش‌بنیان ایجاد کرده و اقدامات بسیار مؤثر و کارآمدی نیز در این بخش انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اینکه قبلاً ارتباط دانشگاه و صنعت وجود داشت و در راستای همین ارتباط ایده‌ها و فن‌هایی آموزش داده شده است، تصریح کرد: این اتفاق موجب کارآیی بالاتر شرکت‌ها در بخش عملی شده و در استان اصفهان این موضوع سرآمد بوده و آمارهایی موجود نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه‌های خوبی در اصفهان دارند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خصوصی یا دولتی باشند، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند بر مبنای قوانین مربوطه توسعه یابند و در راستای مسائل دانشگاه نسل سوم که بر اساس نیازهای یک جامعه است، می‌توانند از طریق علم و ثروت در توسعه اشتغال و مسائل اقتصادی گره‌گشا باشند و فعالیت‌های بسیار خوبی را ارائه دهند.

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث مسائل مربوط به "ژنوم"، سلول‌های بنیادی و استفاده از بند ناف فعالیت‌هایی خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تمام این اقدامات به دلیل وجود شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است که از طریق دانشگاه، دانشمندان و اساتید در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت کردند.

مزیت‌های تعامل تحصیلکرده‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی این فعالیت‌ها به مرحله‌ای رسیده است که ایران در بین کشورهای دیگر رتبه‌های اول تا سوم را در بحث "ژنوم" و مسائل سلول‌های بنیادی پیشرفت داشته است و سر منشأ تمام این اتفاق‌ها کلانشهر اصفهان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حمایت کردن از گروه‌های دانش‌بنیان وظیفه استاندار و مدیریت شهری است، گفت: یکی از شرح وظایف شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل ایده‌ها به فناوری است، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی مدیریت شهری و استانداری حمایت شوند، قطعاً ایده‌ها به فناوری تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که ایده به فناوری تبدیل شود، قطعاً تولید نیز در کنار آن وجود دارد، اگر زمینه تولید فراهم شود، منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد، در حال حاضر بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها با مدارک و درجات بسیار علمی بالا و رتبه‌های خوب در شهر وجود دارند و اگر جامعه نتواند این افراد را جذب کنند، قطعاً مجبور می‌شوند جذب دانشگاه‌های خارج از کشور شوند.

شریعتی با بیان اینکه تعامل افراد تحصیل کرده با شرکت‌های دانش‌بنیان مزیت‌هایی را برای شهر به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اگر این افراد تشویق شوند و در کنار مؤسسات دانش‌بنیان باشند، قطعاً از استعداد و توانایی‌های آنها استفاده می‌شود و ایده‌های آنها بسیاری از گره‌ها را باز کرده و موجب رفع معضلات شهری خواهد شد.

کد خبر 564439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.