خوشحالم توقعات از تیمم بالاست و انتقادات را می‌پذیرم/فوتبال ایران ضعف بازیکن‌سازی دارد

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: بعد از دو سال برخی منتظر شکست تیم ما بودند تا انتقاداتشان را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل لبنان، اظهار کرد: بازی قبلی را متأسفانه با نتیجه خوبی تمام نکردیم اما امیدوارم پیروزی در دیدار برابر لبنان حسن‌ختام کارمان در انتخابی جام‌جهانی قطر باشد. تعدادی بازیکن کرونایی و مصدوم داریم اما مطمئنم می‌توانیم بازی خوبی از خودمان ارائه دهیم.

وی افزود: چنین صحبت‌ها تأثیری روی من و تیمم ندارد، خیلی‌ها در این دو سال منتظر شکست ما بودند تا انتقاداتشان را مطرح کنند. باید بگویم با یک سفر طولانی و نداشتن تیم کامل در تمرینات وارد زمین مسابقه شدیم. دنبال بهانه‌جویی نیستم اما در دیدار مقابل کره‌جنوبی پنج بازیکن به‌خاطر ابتلاء به کرونا و دو بازیکن را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و این برای تیمی مانند ایران با هفت غایب دشوار است.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: من با آرامش نسبت به صحبت‌هایی که انجام شد برخورد کردم و فدراسیون هم موضع خودش را در خصوص نیمکت تیم‌ملی اعلام کرد و چیزی برای اضافه کردن ندارم.

اسکوچیچ تصریح کرد: اول از همه حس خوبی دارم که مشهد هستیم، بار نخستی نیست که به مشهد می‌آیم، این خوب است که بازی‌های ایران در شهرهای ایران انجام شود، باید تمرکز زدایی شود چرا که ایران مربوط به تمامی شهرهای ایران است و همه مردم باید بتوانند دیدار تیم‌ملی کشورشان را تماشا کنند.

وی ادامه داد: همه بازی‌ها برایمان اهمیت یکسانی دارد، اگر فکر می‌کنید بازی فردا اهمیت ندارد باید یادآوری کنم با پیروزی ما و توقف کره‌جنوبی، معادلات صدرنشینی تغییر می‌کند.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران اظهار کرد: همه بازی‌ها در طول مسابقات انتخابی حکم فینال را برایمان داشتند، اما تیمی ممکن است در یک دیدار روز خوبش نباشد و حریف عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین در دیدار مقابل کره‌جنوبی، شجاع خلیل‌زاده و وحید امیری با مصدومیت بازی کردند.

دراگان اسکوچیچ گفت: اگر قرار باشد آزمون و خطا کنم از بازی‌های رسمی استفاده می‌کنم، کادر فنی و تیم‌ملی در طول این مدت فوق‌العاده کار کردند. نمی‌دانم چرا فقط به بازی با کره‌جنوبی لقب بازی بزرگ می‌دهید. بازی‌های مرحله اول مقدماتی بسیار بزرگ و مهم بودند چرا که باید به مرحله بعد می‌رسیدیم اما حالا که توقعات بالا رفته شکست‌مان با موجی از انتقادات همراه شد. البته من خوشحالم که سطح توقعات از تیم‌ملی تا این حد بالا رفته است. همچنین باید بگویم با آغوش باز انتقادات را می‌پذیرم.

وی تاکید کرد: برای لبنان احترام زیادی قائل هستیم، از بازیکنانم می‌خواهم با تمام توان و جدیت وارد زمین شوند چرا که نماینده ایران هستند، اگر فکر کنیم برتر از حریف هستیم و حریف را دست کم بگیریم کارمان سخت می‌شود.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: هر بازیکن خصوصیات منحصربه‌فرد خاص خودش را دارد، به‌طور مثال جای خالی طارمی را بازیکنی با کیفیت دیگر نمی‌تواند پر کند. درست که بازیکنان جوان و باتجربه داریم اما تیم فردا آماده‌ترین ترکیب ما خواهد بود. بازیکنانی که در آرمانی‌ترین شرایط هستند مقابل لبنان بازی می‌کنند. در بازی‌هایی مقابل لبنان می‌توانم تاکتیک‌های متفاوت را اجرا کنم اما به‌شرطی که با پیروزی بازی را به اتمام برسانیم.

اسکوچیچ گفت: مشکل دیگری که داریم این است که بازیکنان باکیفیت‌مان از شرایط بازی به‌دور هستند و در باشگاه‌هایشان ثابت بازی نمی‌کنند. بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به بازیکنان داخل ایران در اروپا داریم اما کمتر بازی می‌کنند و این می‌تواند در نوع خود برای ما دردسرساز باشد.

وی اضافه کرد: تصمیم من برای بازی‌دادن شجاع خلیل‌زاده در پست دفاع راست به این دلیل بود که می‌دانستیم سون آنجا بازی می‌کند، به‌همین دلیل بازیکنی گذاشتیم که حالت تدافعی‌تر داشته باشد و او را کنترل کند. در نیمه‌اول نیز تا زمانی که شجاع در زمین بود موقعیتی به حریف ندادیم و کره‌ای‌ها فقط چند سانتر روی دروازه‌مان ارسال کردند.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در ایران دفاع راست با خصوصیات دفاعی کمتر وجود دارد، مدافعان بازیکنان صاحب توپ را به‌خوبی مهار نمی‌کنند و خیلی راحت جا می‌مانند و بازیکن از دستشان فرار می‌کند. اینکه عارف غلامی را نیز جایگزین خلیل‌زاده کردم و او را به صالح و دانیال ترجیح دادم به این دلیل بود که در مقابل رقیبی مانند کره باید از بازیکن با تجربه‌تر و پخته‌تر استفاده می‌کردیم.

اسکوچیچ اظهار کرد: فوتبال ایران در دفاع‌های کناری و هافبک ضعف بازیکن دارد. بازیکنانی مانند مسعود شجاعی و دژاگه دیگر در فوتبال ایران وجود ندارند و این ایرادی به لیگ ایران است که از بازیکن‌سازی خبری نیست.

وی گفت: سردار آزمون بازی قبلی کرونا داشت این اردو هم با مصدومیت به جمع بازیکنان اضافه شد. مسئولان تیم بایرلورکوزن به ما توصیه کردند آزمون سفر طولانی را از ایران به کره انجام ندهد اما خودش می‌خواست که با ما باشد و نیتش برای ما حائز اهمیت است.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران افزود: مهدی طارمی هم در بازی مقابل لبنان کنار ما نخواهد بود چرا که تست او در بازی قبلی مثبت اعلام شده بود و با مشورت تیم پزشکی شرایط مطلوب جسمانی ندارد و فردا نیز ما را همراهی نمی‌کند. هرچند طارمی هم دلش با تیم بود و می‌خواست با ما باشد در کل می‌خواهم بگویم شرایط تیمی‌مان در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن نیست.

کد خبر 564423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.