استان مرکزی میزبان برگزاری اولین دوره جایزه داستان «آن»

اولین دوره جایزه داستان «آن» با موضوع لذت‌های کوچک در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهمیت داستان و داستان‌نویسی بر کسی پوشیده نیست؛ داستان تمام ظرفیت‌های ژانری، زبانی و تکنیکی خود را تجربه کرده است و حالا مخاطب سهم بیشتری در وضعیت داستان‌نویسی ایفا می‌کند. در کشورهایی که ادبیات پوینده‌تری دارند همه علاقه‌مندان به داستان‌نویسی مشغول فعالیت هستند و از طرف مخاطبان خود نیز رصد و دیده می‌شوند. در کشور ما نیز این موضوع وجود دارد، اما نکته اساسی این است که این روند کندتر صورت می‌گیرد یعنی پل ارتباطی بین نویسنده و مخاطب کوتاه شده و این امکان برای داستان‌نویسان فراهم است که زودتر از گذشته به بازخوردهای اثر خود دسترسی داشته باشند. با همه این اوصاف بازهم امکان خلق اثر بی‌بدیل ناممکن نیست؛ هرچند داستان امروز از کشفی جدیدی صحبت می‌کند، اما آنچه لازم و ضروری است کشف استعدادهای جدید در حوزه داستان‌نویسی و معرفی آن به جامعه است که قطعاً این رویکرد و هدف در برگزاری جشنواره‌های داستان‌نویسی محقق می‌شود، اما نکته حائز اهمیت این است جشنواره‌هایی داستان‌نویسی باید مردمی و خودجوش باشد تا افراد بیشتری در آن مشارکت داشته باشند.

این روزها قرار است اتفاق بزرگی در حوزه داستان‌نویسی در استان مرکزی رخ دهد و آن اتفاق چیزی جز برگزاری اولین دوره جایزه داستان «آن» نیست.

ماهان بختیاری، دبیر اولین دوره جایزه داستان «آن» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ایجاد محرک برای علاقه‌مندان به داستان‌نویسی در استان مرکزی بود که در کنار آن بتوانیم استعدادهای این حوزه را شناسایی و معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون رویدادها و جشنواره‌های داستان‌نویسی در استان مرکزی بسیار کم برگزارشده است، گفت: با وجود این خلأها استعدادهای زیادی در شهر اراک و استان مرکزی در حوزه داستان‌نویسی وجود دارد که نیاز است با برگزاری جشنواره‌هایی این استعدادها کشف شوند، به همین جهت باغ کتاب اراک با همکاری شهر کتاب آمل و زنجان اقدام به برگزاری اولین دوره جایزه داستان کرد.

دبیر اولین دوره جایزه داستان«آن» تصریح کرد: فراخوان برگزاری این جشنواره از اسفندماه سال گذشته اعلام شد و علاقه‌مندان جهت شرکت می‌توانند آثار خود را در قالب فایل word حداکثر تا بیستم فروردین‌ماه به پست الکترونیکی http://arakbookgarden.dastan@gmail.com و یا به شماره واتس‌آپ ۰۹۳۵۷۵۱۸۰۹۱ ارسال کنند.

استان مرکزی میزبان برگزاری اولین دوره جایزه داستان«آن»

کد خبر 564413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.