از کشف ۷۲۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۳ قاچاقچی تا کشف سکه‌های عتیقه

کشف ۷۲۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۳ قاچاقچی، نجات ۱۲ کوهنورد گم‌شده در آبعلی، صدور حکم قاتلان شهید نصیری، غرق شدن دو نفر در کیش، کشف ۲۶۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق، کشف سکه‌های عتیقه در قم را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کشور، اظهار کرد: پیرو اقدامات اطلاعاتی مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی و با همکاری فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان نسبت به شناسایی اعضای یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر اقدام شد.

وی افزود: روز گذشته، طی یک عملیات اطلاعاتی موفقیت‌آمیز با دستگیری سه قاچاقچی، ۷۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و تریاک، دو قبضه سلاح و مقادیری مهمات کشف و سه دستگاه خودروی قاچاقچیان نیز توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کشور، خاطرنشان کرد: این عملیات مشترک توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نجات ۱۲ کوهنورد گم‌شده در آبعلی

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: ۱۲ کوهنوردی که در ارتفاعات آبعلی و نزدیک به دماوند گم شده بودند، پس از شناسایی با کمک امدادگران و بالگرد هلال احمر در حال انتقال به نقطه ایمن هستند.

وی ادامه داد: یک نفر از این ۱۲ کوهنورد که در ارتفاعات آبعلی گرفتار شده بود با مصدومیتی همراه بود که ظاهراً جدی نبوده و الان هر ۱۲ کوهنورد در حال انتقال به نقطه ایمن هستند.

صدور حکم قاتلان شهید نصیری

ستوان‌دوم شهید احسان نصیری از مأموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان بود که آبان سال گذشته حین انجام مأموریت و درگیری با اراذل و اوباش در فولادشهر به شهادت رسید.

سیدمسعود مسعودی فر رئیس دادگاه فولادشهر، اظهار کرد: این حکم پس از برگزاری جلسات رسیدگی به اتهامات قاتلان شهید مدافع امنیت احسان نصیری و استماع دفاعیات متهمین و وکلای آنان، صادر شد.

وی افزود: دستگاه قضائی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات و کلیه ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را در کمترین زمان ممکن اجرا کرد.

رئیس دادگاه فولادشهر ادامه داد: رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام خواهی در مدت زمان مقرر را دارد. با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان اصفهان به پایان رسید و در صورت اعتراض متهمان و یا وکیل مدافع آنان به رأی صادره پرونده جهت تکمیل سیر قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

طبق آرای صادره متهمان محمد. ق ۳۸ ساله و صادق. م ۲۵ ساله به مجازات اعدام با چوبه دار در ملاءعام (محل وقوع جرم) محکوم شده‌اند و از نکات قابل ذکر این پرونده داشتن سابقه کیفری هر دو متهم است.

غرق شدن دو نفر در کیش

حسین قاسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار کرد: ساعت ۱۵:۴۶ دقیقه بعدازظهر دیروز، گزارش یک حادثه غرق‌شدگی به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ کیش اعلام و بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل فوریت در ساحل پدیده شاندیز اعزام شد.

وی افزود: طبق گزارش تیم اعزامی اورژانس، مصدومین این حادثه، یک آقا ۳۳ سال و همسر ۲۴ ساله وی بوده‌اند که زمانی که، توسط تیم آتش‌نشانی به ساحل آورده می‌شوند، فاقد علائم حیاتی بوده و فوت شده بودند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: مواج بودن دریا و نداشتن آشنایی با مناطق امن جهت شنا، عامل اصلی غرق‌شدگی گردشگران در ایام نوروز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از بیست‌وپنجم اسفند تا هفتم فروردین، ۱۴ مورد غرق‌شدگی به اورژانس استان گزارش شده است که از این تعداد شش نفر فوت و منجر به بستری شدن یک نفر از مصدومین در بخش ICU شده است.

کشف ۲۶۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق

سرهنگ مظفر مهدیخانی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول، اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی این شهرستان حین گشت‌زنی در سطح محورهای مواصلاتی یک دستگاه کامیون حامل مرغ را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو، دو هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مرغ زنده فاقد مجوزهای بهداشتی کشف شد. ارزش مرغ توقیفی ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است و در این راستا یک نفر دستگیر و مرغ‌های توقیفی نیز جهت توزیع در شبکه مصرف عمومی تحویل کشتارگاه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مهمترین راه‌های بهبود اقتصاد داخلی است، گفت: طرح برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار انتظامی شهرستان قرار دارد.

کشف سکه‌های عتیقه در قم

حبیب‌الله منصوری متین جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قم، اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۳ شهید سعیدی طی گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: طی بازرسی از خودرو مذکور ۲۹ عدد سکه قدیمی کشف، متهم دستگیر و در ادامه سکه‌ها نیز جهت کارشناسی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارسال شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: کارشناسان اعلام کردند دو قطعه از سکه‌ها با جنس برنجی و تقلبی، یک قطعه با جنس مس و دارای قدمت اشکانی و کتیبه تقلبی، مابقی نیز دارای ارزش فرهنگی و تاریخی بوده و مربوط به دوره صفوی سلوکی و اشکانی است.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای یک فقره سابقه حمل و نگهداری مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: نامبرده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 564404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.