ثبت یک میلیون اقامت نوروزی در استان

استاندار اصفهان گفت: حدود یک میلیون اقامت ثبت شده است و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کرده‌اند که عالی‌قاپو، چهل‌ستون و باغ فین کاشان در صدر بازدیدهای نوروزی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه، هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ در بازدید فرماندهی نیروی انتظامی کشور از پلیس راه اصفهان-شیراز، اظهار کرد: اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکز راه‌های مواصلاتی کشور، حجم تردد قابل توجهی دارد. از طرفی حدود ۲۲ هزار اثر تاریخی، گردشگری و طبیعی در استان وجود دارد که سیل زیاد مسافران را به استان جذب می‌کند.

وی افزود: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و شروع دیرهنگام برنامه‌های نوروزی، ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان اصفهان از ابتدای بهمن‌ماه شروع به کار کرد و همه عوامل مجاهدانه به میدان آمدند و از بیست‌وچهارم اسفندماه، طرح نوروزی مجموعه پلیس و عوامل امدادی آغاز به کار کرد که تاکنون خدمات خوبی به صورت هم‌افزایی ارائه شده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون اقامت در استان ثبت شده است و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کرده‌اند که عالی‌قاپو، چهل‌ستون و باغ فین کاشان در صدر بازدیدهای نوروزی بوده است.

مرتضوی با بیان این که با توجه به حجم زیاد ترددها عملکرد خوب پلیس منجر به ایجاد امنیت و کاهش تلفات شده است، تصریح کرد: در بخش تأمین امکانات به خوبی عمل نشده و فشار زیادی بر کارکنان پلیس وجود دارد. اصفهان نیازمند افزایش تعداد نیروی پلیس و تجهیزات مورد نیاز است، امسال حدود ۲۰۰ واحد امکانات حمل‌ونقلی در اختیار پلیس اصفهان قرار گرفت اما لازم است همچنان پشتیبانی‌های تخصصی از پلیس انجام شود.

وی ادامه داد: تجهیز و آماده‌سازی ۵۴ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی، ایجاد ۱۰ ایستگاه امنیت و سلامت جاده‌ای، ۱۹ ایستگاه امنیت و سلامت در محورهای روستایی و بیش از ۲۵۰ پایگاه امداد و نجات با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در قالب ۷۰۰ تیم، از جمله اقدامات ستاد نوروزی استان اصفهان است.

استاندار اصفهان گفت: در قالب خدمات هوایی با استقرار دو فروند بالگرد خدمت‌رسانی مناسبی انجام شد و جان پنج نفر از هموطنان از این طریق نجات داده شد، کمک‌رسانی به حدود ۶۰۰ حادثه شهری و برون‌شهری و ۵۰۰ خودرو در مسیر جاده‌ها نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

مرتضوی تاکید کرد: تجهیزات، افزایش نیرو و رفع نقاط حادثه‌خیز از مهم‌ترین چالش‌های استان است که باید برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

نیروی انتظامی مبارکه تجهیز شود

پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، اظهار کرد: نیروی انتظامی بدون انتظار و توقع از جان خود گذشته و برای حفظ امنیت و انتظام میهن اسلامی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه صنعتی است و تردد ماشین‌های سنگین در آن بسیار زیاد و به اندازه دو استان همجوار است، افزود: لازم است نیروی انسانی در اختیار نیروی انتظامی شهرستان قرار داده شود و تجهیزات لازم برای آنها فراهم شود.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان مبارکه حدود یک ساعت با استان اصفهان فاصله دارد و به همین دلیل حضور نیروهای تخصصی در آن با مشکل مواجه است، زیرا نیروهای تخصصی در شهرستان ساکن نیستند و تردد از اصفهان به مبارکه نیز زمان‌بر است.

صالحی تاکید کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی قاطعیت و تدین نیروی انتظامی است.

کد خبر 564354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.