آمریکایی‌های بالای ۵۰ سال می‌توانند دوز دوم تقویت‌کننده را دریافت کنند

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ممکن است اوایل هفته آینده مجوز تزریق دوز دوم تقویت‌کننده واکسن کرونا به افراد بالای ۵۰ سال را صادر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که میزان تأثیرگذاری واکسن‌های mRNA چهار تا پنج ماه پس از تزریق دوز سوم ۷۸ درصد باقی می‌ماند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری دوز تقویت‌کننده واکسن فایزر بر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ طی سه تا شش ماه کاهش پیدا می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ممکن است اوایل هفته آینده مجوز تزریق دوز دوم واکسن‌های mRNA تقویت‌کننده کرونا به افراد بالای ۵۰ سال را صادر کند، زیرا میزان تأثیرگذاری دوز تقویت‌کننده اول پس از گذشت چند ماه کاهش پیدا می‌کند. به گفته متخصصان، لازم است در ابتدا افراد بالای ۵۰ سال دوز دوم تقویت‌کننده واکسن‌های mRNA مانند واکسن فایزر و مدرنا را دریافت کنند.

شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که زیرسویه BA.۲ امیکرون در حال تبدیل شدن به سویه غالب در ایالات متحده آمریکا است؛ به طوری که در حال حاضر یک نفر از هر سه نفر به این زیرسویه آلوده شده‌اند. البته هنوز مشخص نشده است که این اتفاق به معنای افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در ایالات متحده آمریکا است یا خیر. به گفته متخصصان، در حالی که افراد جوان سالم با دریافت یک دوز واکسن کرونا تقویت‌کننده به اندازه کافی در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن هستند، لازم است افراد مسن از هم‌اکنون دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند.

کد خبر 564322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.