برگزاری جشنواره بادبادک‌ها در زرین‌‎شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: دوازدهم فروردین‌ماه جشنواره بادبادک‌ها با حضور خانواده‌ها و مسافران نوروزی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای برگزار می‌شود.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه توسعه زندگی شهرنشینی موجب شده است زندگی برای شهروندان به‌مراتب راحت‌تر از گذشته باشد، اظهار کرد: استفاده روزافزون از تکنولوژی موجب انزواطلبی و کاهش شادی و شادابی در شهرهای مختلف جهان شده است، در حالی که یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش پیشرفت شهرها، میزان شادمانی شهروندان آن است.

وی افزود: بارها گفته شده که کودکان آینده‌سازان کشور هستند اما باید بررسی کرد که چه میزان برای افزایش حس تعلق این نسل مهم و تأثیرگذار به زادگاه و شهری که در آن زندگی می‌کنند، برنامه‌ریزی شده است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که بعد از محیط خانه، فضاهای شهری و به طور ویژه پارک‌ها و اماکن تفریحی بیشترین محیط در دسترس کودکان است که می‌تواند مورد استفاده خانواده‌ها قرار بگیرد، از طرفی برگزاری رویدادهای مختلف که زمینه‌ساز ایجاد لذت و افزایش شادی کودکان در کنار یکدیگر می‌شود، نقش بسزایی در ایجاد حس تعلق کودکان به شهر خواهد داشت.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در آینده شهری پایدار با شهروندان مسئولیت‌پذیر داشته باشیم، باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه داد: شهرداری زرین‌شهر در راستای افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و حرکت در مسیر شهر دوستدار کودک در تلاش است تا شرایطی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی شهروندان فراهم و نشاط و شادابی خطه طلایی ایران را دوچندان کند.

وی با بیان اینکه کودکان اداره‌کنندگان شهر در آینده هستند، تصریح کرد: اداره ارتباط مردمی شهرداری زرین‌شهر در اجرای برنامه‌های فرهنگی خود اهدافی نظیر ارتقای شادی و حس خوب زندگی در شهر، افزایش مشارکت‌های اجتماعی در شهروندان، افزایش همدلی و ارتباط جمعی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی، ایجاد فرهنگ شادی و نشاط و ارتقای مهارت‌های زندگی را دنبال می‌کند تا چشم‌اندازهای تعریف شده برای افزایش حس تعلق شهروندان به شهر در مسیر درست قرار بگیرد.

شهردار زرین‌شهر تاکید کرد: انجام فعالیت‌هایی مانند بازی کردن در شهر، یکی از شاخصه‌هایی است که می‌تواند مدیریت شهری را در رسیدن به اهداف خود یاری کند؛ از این‌رو برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اجرای جشنواره بادبادک‌ها در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیلی‌احمدی افزود: دوازدهم فروردین‌ماه ساعت ۱۰، جشنواره بادبادک‌ها با حضور خانواده‌ها و مسافران نوروزی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این رویداد فرهنگی پس از داوری به بهترین بادبادک‌های ساخته‌شده با در نظر گرفتن معیارهایی همچون خلاقیت و اشعار نوشته شده روی بادکنک، جوایزی اهدا می‌شود و به صاحب بلندپروازترین بادبادک نیز هدیه‌ای فرهنگی تعلق می‌گیرد.

کد خبر 564319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.